סגן השר בבית אל. ארכיון
סגן השר בבית אל. ארכיוןצילום: יח"צ

בקיץ 2012, בעקבות פינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל, התחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בתגובה ייבנו בישוב 300 יחידות דיור, אך למרות זאת עד עתה לא החלה הבניה.

הסיבות לעיכובים היו רבות, אולם האחרונה שבהן היא מחסור של תקציב בסך 50 מיליון שקלים שנדרש לשם העתקת בסיס מג"ב ופינוי השטח לבניית הדירות.

על השטח שהוקצה להקמת יחידות הדיור בבית אל, נמצא כיום בסיס מג"ב שעלות העתקתו עומדת על כ-70 מיליון שקלים. העבודות להעתקת הבסיס לאתר חלופי סמוך החלו בעבר, אך הופסקו בשל בעיות תקצוב.

בעקבות פעולתו של הרב בן דהן יועבר התקציב הנדרש מאגף התקציבים במשרד הביטחון אל פיקוד מרכז, לשם בניית מחנה מג"ב החדש להעתקת היחידה מהמחנה הישן לחדש.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מסר בתגובה, "בשבועות האחרונים התברר לי שנושא הבנייה בבית-אל מתעכב בגלל פינוי והעתקת בסיס מג"ב שנמצא שם כעת. פעלתי בצורה נחרצת להשגת התקציב החסר כדי לפנות את השטח לטובת בניית הבתים החדשים. אני שמח שעכשיו תגיע לידי מימוש הבטחת ראש הממשלה לבניית 300 יחידות דיור בבית-אל, אמשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות. בעזרת השם שנזכה להגיע לחנוכת הבתים".

ראש מועצת בית-אל, שי אלון, מסר בתגובה, "בחודשים האחרונים קיבלנו עזרה מאוד גדולה מצד משרד הביטחון וסגן שר הביטחון הרב אלי בן-דהן בעניין של פינוי בסיס מג"ב. פינוי הבסיס היה אמור להתבצע לפני כמה שנים, והתעכב ללא הצדקה. אני מקווה שמעבר הבסיס יקרה בהקדם האפשרי, ויסיר את המכשול מעל בנייתם של הבתים החדשים. 300 דירות חדשות בבית-אל הן חיזוק משמעותי ליישוב ולהתיישבות. אנחנו שמחים על כך, אבל בהחלט לא מסתפקים בכך".