חניכי המועדונית במת"ק רמאללה
חניכי המועדונית במת"ק רמאללהצילום: המנהל האזרחי

חיילי המנהל האזרחי המשרתים במפקדת התיאום והקישור של בית אל עורכים מזה מספר שנים פעילויות בשיתוף מועדונית נח"ל, אך ביום רביעי האחרון התרחש אירוע מרגש במיוחד.

בפעילות אשר התחילה במועדונית בבית-אל נהנו החניכים מקפיצה במתנפחים, פופקורן ומתוקים נוספים. לאחר מכן, נערכה צעדה משותפת אל בסיס חיילי המנהל האזרחי, הנמצא בסמוך ליישוב בית אל, כאשר שם ציפתה למשתתפים ארוחה חגיגית, משחקי שולחן, ובעיקר אווירה טובה.

מועדונית נח"ל - נותנים חיוך לילד, הוקמה בשנת 2010 כיוזמה מקומית של נוער בית-אל. מטרתה של מועדונית זו היא קיום פעילויות חברתיות לילדים עם צרכים מיוחדים, דרכן הילדים נהנים וצוברים חוויות חיוביות.

אשי לואיס, רכז במועדונית, מספר כי "עמותת הנח"ל נפגשת עם אוכלוסיות רבות ומגוונות כחלק מהפעילות השוטפת אך הפעילות הקבועה עם חיילי מת"ק רמאללה היא יוצאת דופן. המפגש בין החיילים לילדים בעלי צרכים מיוחדים הוא קסום בעיניי. אפשר להגדיר את שתי הקבוצות כמיוחדות, פלא שנפגש עם פלא. אנחנו כעמותה מרגישים בבית כשאנו מתארחים בבסיס, ומשתדלים לתת הרגשת ביתיות לחיילים כשהם מגיעים למבנה העמותה".

חיילי המנהל האזרחי במת"ק ברמאללה מקיימים פעילויות רבות עם מועדונית נח"ל. פעם בחודש, חיילי המת"ק הולכים להתנדב במועדונית, משחקים עם הילדים ומשתתפים איתם בפעילויות. פעם בכמה חודשים, המת"ק מארגן עם מדריכי המועדונית אירוע גדול, כדוגמת זה שהתקיים ביום רביעי, בכדי לחזק את הקשר עם כלל החניכים ולחשוף אותם לבסיסי צה"ל, דבר המרגש אותם כל פעם מחדש.

סגן מתק פינק, קצין במת"ק אשר הוביל את האירוע האחרון ציין כי "זאת הפעם השלישית בשנה האחרונה שחניכי ומדריכי מועדונית הנח"ל מתארחים אצלנו במת"ק. על אף העיסוק המתמיד של המנהל האזרחי עבור שימור היציבות הביטחונית בגזרה, אנו לא מוותרים על פעילות ערכית אשר משמעותית הן עבור חיילי המת"ק והן עבור חניכי המועדונית. מה שמוסיף ייחודיות למועדונית הוא שהיא מנוהלת ע"י בני נוער והוקמה מיוזמתם, הדבר מעורר השראה רבה בקרב החיילים".

עם סיומו של יום הפעילות, העניקו חיילי המת"ק וחניכי המועדונית תעודות הוקרה אלה לאלה ונשאו מילות תודה ופרידה, עד לפעם הבאה.