ניידת משטרה. ארכיון
ניידת משטרה. ארכיוןצילום: אנה קפלן, פלאש 90

פרשת אוהדי לה-פמיליה, הסוף? אחרי שבשבוע שעבר נעצרו למעלה מ-60 אוהדים ירושלמים, הנמנים על ארגון האוהדים 'לה-פמיליה' בתום מבצע בו לקחו חלק מעל 400 שוטרים לאחר הפעלת סוכן סמוי בקרב קבוצת האוהדים הירושלמים, נראה שכעת התיק קורס וחומק מבין הידיים של משטרת ישראל.

היום (ראשון) הורה שופט בית משפט השלום בחיפה, השופט שלמה בנג'ו, על שחרורם בתנאים מגבילים של שישה מהאוהדים החשודים שנותרו במעצר מהשבוע שעבר.

שניים מאותם העצורים ששוחררו על ידי השופט בנג'ו, החשודים בניסיון הרצח של אוהד הפועל ת"א, שוחררו לביתם למעצר בית מלא למשך חמישה ימים כשרק בקשת עיכוב ביצוע השחרור שהגישו במשטרה מנע מהם להשתחרר לביתם עוד היום, כשזה צפוי לקרות מחר בתום הדיון שיתקיים בבית המשפט המחוזי.

שני עצורים נוספים שגם הם טרם שוחררו לביתם למרות הוראת השופט בנג'ו, חשודים בסדרת עבירות במסגרת חברותם בארגון, וגם הם צפויים מחר לצאת לביתם לאחר דיון בעניינם.

את הסברו שלא להאריך את מעצר האוהדים, שכאמור צפויים להשתחרר מחר לאחר עיכוב מניעה שהגישו במשטרת ישראל, פירט השופט בנג'ו כשכתב: "מצאתי כי יש יסוד סביר לחשד המיוחס לחשוד וקיימת גם עילת מעצר, אך יחד עם זאת, מדובר בהארכת שנייה והסף הראייתי הנדרש מהארכת מעצר אחת לשנייה עולה, ובית המשפט מצווה לבחון את הצורך החקירתי הממשי המצריך את החזקתו של החשוד מאחורי סורג ובריח, בעין קפדנית".

עוד כתב השופט בנג'ו, "הקטין שיתף פעולה עם המשטרה, לא מצאתי שיש בהשלמות החקירה הצדקה להמשך החזקתו במעצר".

אחרי מבצע חסר התקדים בשבוע הבא, נראה שמשטרת ישראל בעיקר עשתה מבצע ראווה, כשהעד המרכזי בפרשה אינו אמין דיו ועדותו עומדת בסימן שאלה גדול כשכתבי אישום שהוגשו בפרשה הוגשו נגד סוחרי סמים שנעצרו כתוצאה ממעקב המשטרה אחרי אנשי לה פמיליה.