חנין זועבי מכנה את חיילי צה"ל רוצחיםערוץ הכנסת

ח"כ אורן חזן (הליכוד) מגיב הערב להחלטת ועדת האתיקה לנזוף בו נזיפה חמורה, בעקבות דבריו בדיון לפני כחודש במליאת הכנסת בו כינתה ח"כ חנין זועבי את חיילי צה"ל - "רוצחים".

"לצערי מיום ליום כנסת ישראל הופכת לשמאלנית יותר, מרצה את התקשורת יותר ומאבדת את אמון הציבור יותר ויותר. אני גאה להיות 'נאשם' בכך שבגללי פרצה 'מהומת זועבי' בכנסת ועל שחשפתי שוב את פרצופה של המחבלת זועבי ומנעתי ממנה את המשך השפלתנו מעל דוכן הכנסת", אומר חזן.

לטענתו, "המהומה פרצה על דבריה החמורים, שאין להם מקום בשיח בישראל, בין היתר האשימה כי חיילי צה"ל רוצחים - וכי הם צריכים להתנצל בפניה על המרמרה, זאת בשעה שחיילים וקצינים יושבים המומים מולה ביציע הכנסת".

"אני בוש בכך שמשווים אותי, את מי שמנע מזועבי להמשיך ולפגוע בחיילי צה"ל, למי שפגעה בצה"ל ובמדינת ישראל ונותנים לנו עונש דומה בחומרתו. נותנים עונש במקום לשבח את מי שלא הסכים לעבור לסדר היום? עונש למי שחשף שוב את פרצופה של טרוריסטית המילים? הועדה מצאה לנכון לעמוד לצד חברת הכנסת זועבי ולנזוף בי נזיפה חמורה?", תוהה חזן.

"אני תמה, בלשון המעטה, כיצד חברי כנסת אחרים שדחפו ליד הדוכן, ירקו וקיללו, לא קיבלו כמעט מאום ואני שהקפדתי להשאר מרחוק, לא להתקרב למהומה ולאלימות, וישבתי במקומי קיבלתי את הנזיפה החמורה והקשה ביותר מכל כנסת ישראל. אם זו לא רדיפה וניסיון לסתום את פי, בשעה שכולם יודעים מי עומד מאחורי הרדיפה ומוביל אותה, אינני יודע מה היא ציניות, אטימות ורדיפה", מאשים חזן.

הוא אמר כי הוא מתכוון לערער על ההחלטה בפני מליאת הכנסת. "אין זו הפעם הראשונה שמנסים להשתיק אותי ואת חבריי, זה חוזר על עצמו ובכל פעם מחדש פוגעים בחבר כנסת שכל 'פשעו' הוא שאיננו מוכן שדבריה של תומכת טרור מובהקת שמשתתפת בארועי טרור ינהלו את הכנסת ואת מדינת ישראל ומעל בימת הכנסת שלנו תרעיף על כולנו דברי חבלה, שהם הם לא לכבודה של הכנסת ובטח לא של המדינה".

"זה ממש מעליב ופוגע באזרחי המדינה שמשווים את מי שעמד על רגליו האחוריות ומונע את המשך פארסת זועבי על ראשו של עם ישראל, מדינת ישראל וכנסת ישראל, לאותה זועבי שטוענת שחיילי צה"ל הגיבורים הם רוצחים בשעה שהם יושבים חסרי ישע ביציע - וכולם שותקים. זו היא הבושה ותעודת העניות לכנסת ישראל", מסכם חזן.

כזכור, ועדת האתיקה החליטה לנזוף נזיפה חמורה בח"כ חנין זועבי שהגדירה בדיון במליאה את חיילי צה"ל כ"רוצחים" על רקע הסכם הפיוס עם טורקיה.

הוועדה גם החליטה לנזוף נזיפה חמורה בח"כ אורן חזן לאחר שלדברי הוועדה "אין ספק כי הוא זה שהצית את המהומה במליאה וליבה אותה ללא הפסקה, בניגוד לכל דפוס התנהגות הקובל במליאה, גם בדיונים סוערים".

חברי הכנסת מיקי לוי, נאוה בוקר, חיליק בר ועליזה לביא ספגו הערה בעקבות התנהלותם במליאה באותו דיון.

לעיון בהחלטת הוועדה