אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש90'

הכנסת אישרה היום (שלישי) תיקון לחוק ארגון הפיקוח על העבודה בהתאם להצעה שהוגשה על ידי חבר הכנסת אלי אלאלוף ואחרים, שיאפשר למינהל הבטיחות לעלות מדרגה במאבקו לשיפור הבטיחות באתרי הבנייה בישראל.

בהתאם לתיקון שהתקבל, עם קבלת דיווח ממשטרת ישראל על התרחשות תאונת עבודה שגרמה למוות או לפציעה קשה של עובד, תופסק העבודה באותו אתר בצו מידי לתקופה של 48 שעות, במהלכן תפתח חקירה של משטרת ישראל.

אנשי מינהל הבטיחות של משרד הכלכלה יבקרו באתר ויפעלו לבדיקת היבטי הבטיחות במקום ולאכיפת הוראות הבטיחות. על פי הנדרש ולפי שיקול הדעת המקצועי יוחלט באם להאריך את תוקף הצו או לנקוט בפעולות נוספות.

"אנשי מינהל הבטיחות ערוכים כבר היום לפעול בהתאם לכניסתו לתוקף של תיקון החוק", ציינה ראש המינהל, ורדה אדוארדס. "התיקון מבטא באופן חד משמעי את חוסר הסובלנות של המדינה למצב הבטיחות באתרי הבנייה.

''אנו צופים כי מהלך זה יגרום לקבלנים, שהם האחראים לבטיחות באתרי הבניה ולבטיחות כל העובדים באתרים אלו, לנהל את סיכוני הבטיחות, ולהשקיע את כל הנדרש לשמירה על חיי עובדיהם, על מנת שלא למצוא עצמם במצב בו נגרמה פגיעה קשה בעובד''.

היא הסבירה, ''זהו כלי אכיפה נוסף על הכלים בהם משתמש היום מינהל הבטיחות, אשר כידוע הוציא בחודשים האחרונים עשרות צווים המורים על הפסקת עבודה באתרי בנייה מסוכנים''.