ההכנה למדריכים
ההכנה למדריכיםצילום: גבריאל סטרוק

מאות מדריכי תנועת הנוער עזרא יצאו בימים האחרונים למסעות הכנה לקראת מחנות הקיץ שיחולו לאחר תשעה באב.

מחנה גורים המיועד לבוגרי כיתות ג'-ד' יתקיים השנה בנאות קדומים. המדריכים שיצאו השבוע להכנה עברו על לו"ז המחנה, לקחו חלק בתחנות ההפעלה השונות בשיתוף מחלקת ההדרכה בגן הלאומי נאות קדומים, ויצאו מוכנים לקראת החוויה הראשונה של החניכים בתנאי שדה מחוץ לבית.

מחנה צופים לבוגרי כיתות ה'-ו' יפרש השנה ביער קק"ל ציפורי - המחנה יעסוק בחלוציות על כל היבטיה השונים. המדריכים עברו הכשרות בבניה מחנאית, בישולי שדה, ותכנים נוספים הקשורים לנושא המחנה.

מחנה סיירים לבוגרי ז'-ח' או בשמו הקלאסי 'מחנה נודד' יתקיים השנה בסימן חוצה גליל - ''ים אל ים''. המדריכים סיימו את ההכנה לאחר טיפוס לצוק הארבל ביום שישי לפנות בוקר. המחנה עוסק במרחביו השונים של הגליל, ציונות, יהדות, היסטוריה, התיישבות וכל מה שמחבר ביניהם.

במהלך ההכנה, מדריכי מחנה סיירים פגשו מספר אנשי מפתח בחברה הישראלית ביניהם ראש מועצת מגדל ששוחח איתם על ההתיישבות היהודית בגליל לאורך הדורות, אביטל רייכנר יוצרת הסרט "פלוגת האלוקים" המספר על הפלוגה הדתית במלחמת השחרור - פלוגה שנמחקה כולה בקרב על כיס פלוג'ה.

מזכ"ל תנועת עזרא, שאול דה מלאך, סיכם את חוויית ההכנות לקראת מחנות הקיץ ואמר כי "ההכנות כולן היוו ספתח ערכי, תוכני, מעשי וחינוכי לקראת מחנות הקיץ השונים בהם עתידים להשתתף אלפי חניכי וחניכות התנועה ואנו בטוחים שהרף הגבוה אותו הציבו המדריכים במהלך ההכנות, ישפיע באופן עמוק ומשמעותי על המחנות עצמם".