אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו״ר ש''ס ושר הפנים אריה דרעי כינס היום (חמישי) את בכירי הרשויות החרדיות כדי לדון בפתרונות עבור תלמידות ממוצא ספרדי שטרם נקלטו בסמינרים לקראת שנת הלימודים הקרוב.

בישיבה השתתפו בין היתר יו״ר ועדת החינוך ח״כ יעקב מרגי, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, ראש עיריית ביתר עילית אברהם רובינשטיין, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ראש עיריית רכסים יצחק רייך ומנכ״ל רשת החינוך ''בני יוסף'' חיים ביטון.

״ביקשתי לקיים את הפגישה לאור הפניות הרבות שאני מקבל בדבר תלמידות ספרדיות שעדיין לא סודרו בסמינרים בערים השונות", אמר דרעי. ''המצב הזה גורם לסבל רב להורים ולבנות וגם גורם לחילול ה׳. אני בטוח שכולכם עושים את המיטב והמירב בנושא ובאמת רוב רובן של הבנות הספרדיות סודרו, אבל מחובתנו לתת פתרונות מהירים לאלה שלא״.

במהלך הפגישה הציגו ראשי הרשויות סקירה נרחבת על שיבוץ התלמידות בעירם. מסתבר שאכן רוב התלמידות משובצות בסמינרים, אולם בכמה ערים נותרו מספר מצומצם של תלמידות שטרם נמצא להן מוסד מתאים.

ראשי הערים הדגישו את המאמצים הרבים הנעשים בימים אלה כדי שאף בת לא תישאר ללא מוסד חינוכי מתאים, והעלו בפני השר דרעי את מצוקת הכיתות הקשה הקיימת בערים החרדיות, כאשר ערים כמו ירושלים, בני ברק ועוד נאלצות לשכור מבנים כדי למלא את החסר.

דרעי סיכם את הישיבה ואמר, ״התרשמתי מהטיפול והנכונות שלכם לפתרון כל תלמידה. אני מודה לכולכם על העבודה המסורה. אני לא יכול לומר שאין עוד בעיות, המצב אמנם השתפר מאד אך יש עוד מקום לתיקונים. אני מקווה שבימים הקרובים כל הבעיות יבואו אל פתרונן המהיר״.