גדי איזנקוט
גדי איזנקוטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרמטכ"ל רא''ל גדי איזנקוט הבהיר היום (חמישי) במענה לפניית ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), כי יתקיימו כל טקסי הכנסת ספר תורה בכל בסיסי צה"ל.

הבהרת הרמטכ''ל התקבלה בעקבות מספר דיווחים לפיהם ראש אכ"א הנחה לבטל או לצמצם הכנסות ספר תורה במסגרת עבודת מטה לבחינת נושא התרומות לצה"ל.

במכתב של לשכת איזנקוט שנשלח ליוגב, נכתב כי "בחודשים האחורים צה''ל פועל נמרצות להסדרת נושא התרומות ובמסגרת זאת גם הגדרת הפקודות והנהלים בנושא ביקורי תורמים בצה''ל.

''במסגרת בדיקות שנערכו אותרו אי סדרים רבים בשורה של אירועים (ביצוע בר מצוות בבסיסי צה''ל, תרומות מזון וביצוע חגיגות ושימוש בכלים צלבאיים על ידי התורמים) ובהם גם אירועי הכנסת ספרי תורה", נכתב.

בלשכת הרמטכ''ל הבהירו כי איזנקוט מברך על תרומות המיועדות לרווחת חיילי צה''ל ובהם גם ספרי תורה, ''אך לא נוכל לאפשר שימוש לא מוסדר במתקני צה"ל. לאור זאת הנחה ראש אכ"א לבחון את אופן ביצוע האירועים להוקרת התורמים בבסיסי צה''ל ובהם גם אירועי הכנסת ספר תורה''.

"ככלל, ימשכו הכנסות ספרי תורה ויכללו שירה ושמחה כנהוג על פי מסורת ישראל בבסיסי צה''ל תוך הקפדה של כללי צבא צנוע ומניעת אירועים שאינם עולים בקנה אחד עם ערכי צה''ל", נמסר.

ח''כ יוגב אמר בתגובה, "אני שמח בתשובת לשכת הרמטכ"ל המבינה את ערכו של ספר התורה לעם ישראל בכלל ולחיילי צה"ל בפרט, נמשיך לעקוב אחר יישום ההנחייה. תודה רבה לרמטכ"ל ולצוותו".