יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

סערת הסלמונלה בתלמה אינה שוככת: על רקע החשש כי הזיהום שנחשף במוצרי החברה הגיע לרשתות השיווק, יפקדו הבוקר (ראשון) פקחי משרד הבריאות את מפעלי חברת "יוניליוור" בערד ויבדקו האם החברה דברה אמת בפרסומיה.

בראיון לגל"צ הבהיר הבוקר שר הבריאות יעקב ליצמן כי לא יהסס לפעול נגד החברה בכל הכח אם יתברר כי שיקרו לציבור.

"יש הרבה דברים שמפריעים לי נורא שם", אמר ליצמן והוסיף, כי "אינני יודע אם הם שיקרו או לא ידעו, אך יש הרבה דברים שמפריעים לי נורא שם. החלטנו שוב לשלוח לשם נציגים היום והם יחקרו את שאירע".

ליצמן סיפר כי רק התערבות משרד הבריאות הובילה לחשיפת האמת סביב המתרחש במפעל. "לפני שבוע אנחנו קיבלנו הודעה שיש בעיה בחלק מהמוצרים, ולכן ירד לשטח ראש מנהל בריאות הציבור ובדק את שאירע. לא סמכנו עליהם והגענו למקום, שם שוכנענו לפי החברה שלא יצא שום משטח, זה מה שהם אמרו. אנחנו אלה שאילצנו את החברה לפרסם כי יש דבר כזה, הם אמרו שהם לא חייבים להודיע לציבור, ועובדה שהפרסום הוביל לזה שמצאו באחד המרכולים את חלק מהמשטח הנגוע".

"בהתחלה סמכנו על החברה, על אף שאילצנו אותם לפרסם את הנתונים. אם יתברר לנו ששיקרו לנו - ברור שלא אהסס לפעול נגד החברה. יש כל מיני אופציות, אבל צריך להתייעץ עם אנשי המקצוע. אני לא כזה שמחליט לבד ואוטומטית, נחכה שהם יחזרו מהמפעל. מה שכן, ברור שאנו רואים את הפרשה בחומרה".

ליצמן הבהיר, "צריך לראות שהמוצר שיוצא יהיה תחת פיקוח. אם הייתה כן פשלה בטעות זה דין אחד, אם זה מכוון - תהיה תגובה חזקה וחריפה מאוד של המשרד. אולי עד כדי שלילת רישיון. אם משקרים זה חמור מאוד".