חיליק בר
חיליק ברצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

על רקע דיוני חוק ההסדרים קרא יו"ר השדולה לחיזוק הפריפריה ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) לשרים כחלון ובנט שלא למשוך מחוק ההסדרים את הסעיפים המטיבים עם ילדי הפריפריה.

במכתב ששיגר לשרים כחלון ובנט, תחת הכותרת "אל תזרקו את ילדי הפריפריות לשוליים", כותב ח"כ בר כי "לפני כחודש וחצי קיבלנו את צועדי 'צעדת השוויון', מירוחם לירושלים, בכנסת. אירחנו את מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם, ואת תנועת הפריפריות, שהובילו את הצעדה.

''בדיון שהובלתי השתתפו למעלה משלושים חברי כנסת, כולל שר הפנים, אריה דרעי, ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני. קואליציה ואופוזיציה. כולנו היינו נחרצים: תקציב המדינה ל2017-18 חייב לכלול תקצוב משמעותי לחינוך ורווחה לילדי הפריפריות''.

לדבריו, בשל המאבק הוכנסו שני סעיפים בחוק ההסדרים המטיבים עם ילדי הפריפריה בדמות הקמת קרן ארנונה ממשלתית ותקצוב דיפרנציאלי בחינוך בלתי פורמלי. אולם בימים האחרונים התברר כי משרדי האוצר והחינוך נסוגו מהסעיפים הללו.

"בימים האחרונים אני נדהם לשמוע שממשלת ישראל נסוגה מכל מחויבות כזו. זה התחיל בשני סעיפים בחוק ההסדרים, לקרן ארנונה ממשלתית ותקצוב דיפרנציאלי בחינוך בלתי פורמלי. שניהם בונים על תקציב מהרשויות החזקות. הדיווחים מצביעים על כך שגם מסעיפים אלו, נסוג האוצר ומשרד החינוך".

ח"כ בר הוסיף כי "שיהיה ברור: ילדי הפריפריות הם אחריות של המדינה. מצב בו ילדי צפת, ירוחם, לוד ורהט, מתוקצבים בדלות, בחינוך הממלכתי, לעומת ילדי המרכז, הוא מצב מסוכן ולא צודק. אני קורא לכחלון ובנט להתעשת ולעשות את מה שנדרש על מנת לחולל שינוי. אין תקציב דו שנתי בלי שינוי חברתי".