שחיה ברכה (אילוסטרציה)
שחיה ברכה (אילוסטרציה)פלאש 90

דרום אמריקה לא מאירה פנים לישראלים. גם אחרי היום השני של המשחקים האולימפיים בריו שבברזיל, חברי המשלחת הישראלית ללא הישגים. על סיכוי למדליה אף אחד לא מדבר.

אחרי התוצאות הבינוניות של היום הראשון בבריכה וההדחות המוקדמות והמהירות על מזרן הג'ודו, זינקו הערב שניים משחייני המשלחת הישראלית, עמית עברי ויעקב טומרקין למקצים שלהם בבריכת השחיה כשהציפיות מהם גבוהות והלחץ עושה את שלו.

שני השחיינים הישראלים זינקו הערב (ראשון) לכמה מקצי מוקדמות נוספים, בתקווה להשיג כרטיס לשלב הבא, אך בדומה לחבריהם מאמש ולאלה מענף הג'ודו והתעמלות הקרקע, גם הם נחלו כישלון חרוץ.

עמית עברי, שכבר אתמול לא הבריקה ב-200 מטר פרפר, הייתה חלשה גם במשחה ל-100 מטר גב כשסיימה רק במקום השישי במקצה השלישי. עברי עצרה את השעון על 1:09.42 דקות והייתה רחוקה מאוד משיאה האישי. בסופו של דבר סיימה עברי במקום ה-29 הכללי ולא עלתה לחצי הגמר.

גם השחיין הישראלי יעקב טומרקין כשל בניסיון להעפיל לשלב הבא, כשזה שחה במקצה השלישי וקבע תוצאה לא טובה של 54.66 שניות. גם תוצאתו של טורמקין הינה רחוקה מאוד משיאו הישראלי שעומד על 53.77 שניות, וגם הוא לא העפיל לשלב חצי הגמר.