'תעסוקטיף' משנה כיוון בסרטון אנימציהיח"צ

בשבוע הבא תציין מדינת ישראל 11 שנים לתוכנית ההתנתקות ולעקירתם של תושבי גוש קטיף וצפון השומרון מבתיהם.

ארגון 'תעסוקטיף' שהוקם מיד עם הגעתם של עקורי גוש קטיף למלונות ברחבי הארץ וסייע במשך השנים להשבתם למעגל התעסוקה של יותר מ-2,500 אנשים ובהקמתם של יותר מ-240 עסקים חדשים, יחל לפעול עם קהלים חדשים ולסייע בהשתלבותם במעגל התעסוקה.

הכלים, הידע והניסיון שנרכשו בארגון לאורך השנים ישמשו להקמת הפרויקטים החדשים. "ישנן אוכלוסיות רבות בארץ עם מחסומים להשתלבות במעגל התעסוקה, ואם נוכל לסייע להסיר את המחסומים - הרי שיש לנו עוד אלפי עובדים מאושרים ומשפחות שיכולו להתפרנס בכבוד" מספר הרב יוסף צבי רימון, מי שהקים לפני 11 שנים את 'תעסוקטיף'.

"את 'תעסוקטיף' נאלצנו להקים כשהבנו שאין מענה בשטח ושאם לא תהיה לאנשים תעסוקה לא יהיה שיקום. נמשיך לסייע לאנשי גוש קטיף, בחסדי השם הכלים והידע שרכשנו יסייעו לנו לסייע לעוד אנשים".

אחד הפרויקטים החדשים שסיים לאחרונה את תקופת הפיילוט נקרא 'אחותינו', והוא פותח דלת חדשה בחברה הישראלית לצעירות יוצאות אתיופיה להשתלב במעגל הסיעוד בארץ.

נשים צעירות ממוצא אתיופי שיכולות להיות אחיות נהדרות ולהשתלב במערך הרפואה בארץ לא הגיעו לרף ציון הפסיכומטרי הדרוש ונאלצו עד לפתיחת הפרויקט לוותר על החלום, בעזרת הפרויקט הן משתלבות בלימודים ומקבלות את הליווי הצמוד לאורך כל הדרך.

שיתוף פעולה עם הצבא הוליד לאחרונה פרויקט נוסף בשם 'תעסוחיל' המעניק לחיילים שנדרשים לשאת בעול פרנסת הבית לקבל משרות מותאמות לצרכיהם במגוון רחב של עסקים, בזמנים שהצבא מאפשר להם לעבוד בתוך כדי השירות.

הרב יוסף צבי רימון
הרב יוסף צבי רימוןצילום: אלירן אהרון

את אותה פניה טלפונית של רבני גוש קטיף באותם ימי ההתנתקות, בה התבקש הרב רימון לצאת אל המלונות אליהם הגיעו העקורים לסייע בקליטתם, הוא לא ישכח לעולם.

לאחר מספר ימים של ביקורים ופגישות בבתי המלון, הבין הרב רימון שכדי לשקם אוכלוסיה שלמה צריך לתת להם את הכלים לבנות עצמם מחדש.

מאותו הרגע נפתח חמ"ל מתנדבים שהחל לאתר מקומות התנדבות בשלב הראשון, ומאוחר יותר גם מקומות תעסוקה וליווי בהקמת עסקים.

מדינת ישראל שהכירה מקרוב את הפעילות נתנה את האמון בפעילותו של 'תעסוקטיף', והפכה שותפה למיזם.

לסיכום מספר הרב רימון, "שילוב במעגל התעסוקה וחזרה אליו זהו אתגר חברתי עצום בישראל היום והיד עוד נטויה לפרויקטים נוספים, אני מתפלל שנזכה להיות שליחים נאמנים עבור אלו שזקוקים לכך".