הג'ודוקא שגיא מוקי
הג'ודוקא שגיא מוקיצילום: באדיבות הועד האולימפי

קצת נחת. אחרי יומיים מאוד מאכזבים באולם הג'ודו, שהסתיימו עם שלוש הדחות של חברי המשלחת הישראלית כבר בתום הקרב הראשון, הצליח אחר הצהריים (שני) שגיא מוקי לתת מעט אוויר לנשימה עבור ראשי המשלחת הישראלית בריו שבברזיל.

מוקי, רומם את רוחה של הנבחרת הישראלית כשגבר על יריבו הסלובני בקטגוריית המשקל של עד 73 ק"ג. מוקי, שנחשב לפני המשחקים האולימפיים לאחד המועמדים הבכירים למדליה עבור המשלחת הישראלית, הצליח שלא למעוד כמו קודמיו הישראלים בתחרות, והעפיל לשלב רבע הגמר של התחרות.

כאמור, מוקי גבר על יריבו הסלובני, רוק דראקשיץ', זאת על אף שסבל מפציעה בסמוך לפתיחת המשחקים האולימפיים.

מוקי סיפק קרב טקטי ואף ספג שני עונשים, חצי דקה ו-1:51 דקות מהפתיחה, אלא ש-2:16 דקות בתוך הקרב, הצליח מוקי להטיל את יריבו באיפון מדויק במה שהקנה לו את הניצחון במשחקון והעפלה לשמינית הגמר.

גם בשלב שמינית הגמר הצליח מוקי לגבור על יריבו, זאת למרות ש-35 שניות מפתיחת הקרב, שני הג'ודוקאים ספגו עונש. תשע שניות בלבד לאחר מכן, היריב הגרמני ונדטקה קיבל עונש נוסף, אבל מוקי עם עונש משלו לא ניצל זאת בכדי לנצח את הקרב מהר.

1:22 לסיום הקרב, הצליח מוקי בעזרת תרגיל מוצלח לרשום ווזארי, יתרון קטן על פני היריב הגרמני, עליו שמר עד לסיום במה שהקנה לו העפלה לשמונה האחרונים.

ההעפלה לשמונה האחרונים מהווה עבור מוקי והמשלחת הישראלית בשורה של ממש כשגם אם יפסיד הג'ודוקא הישראלי ברבע הגמר לאמריקאי ניקולאס דלפופולו, הוא יעבור לבית הניחומים ויקבל עוד צ'אנס לזכות במדליה.