הרב דוד יוסף
הרב דוד יוסףצילום: פלאש 90

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב דוד יוסף תקף בחריפות את פעילי הימין המתכננים לקיים צעדה סביב חומות העיר העתיקה במהלך יום תשעה באב וטען כי זו "פריצות".

במהלך שיעורו השבועי שהועבר באתר החרדי 'כיכר השבת', אמר הרב יוסף כי "יש דבר שהתחדש לפני כמה שנים, איום ונורא, יש חוגים של ימניים קיצוניים שהם עושים צעדה מסביב לירושלים.

''למה? הם חושבים שאם אובמה ואבו מאזן ידעו ש-200 ימניים עשו הקפה סביב ירושלים אז הם יוותרו ויגידו שירושלים שייכת ליהודים, ככה הם טוענים".

הרב יוסף לא חסך במילים חריפות ואמר כי קדושת ירושלים תישמר יותר אם נשות הכותל יסולקו מהכותל המערבי. "אני חושב שיש הרבה דברים הרבה יותר חשובים לעשות אם באמת אנחנו רוצים לשמור על ירושלים: נשמור על קדושת ירושלים, אם נצליח לגרש את נשות הכותל המחללות את הכותל, אם את כל התועבות שמביאים לירושלים נצליח לסלק, יש לנו יותר סיכוי לשמור על ירושלים, לשמור אותה אצלנו. אלו הדברים האמיתיים, אם נאבד את ירושלים זה בגלל הדברים הללו".

לדבריו הצעדה הזו נוגדת את ההלכה הן בשל היעדר הצניעות והן בכך שהצעדה עלולה להוביל לשבירת הצום בשל החום הרב שצפוי לשרור בתשעה באב. "יש לנו היתר לעשות את הדברים הללו אם זה נוגד את ההלכה? הרי בלי שום ספק הצעדה הזו נוגדת את ההלכה. אידאולוגיה קודמת להלכה? איפה שמענו דבר כזה?".

"דבר שני: אתם יודעים, כל החוגים האלו 'ארץ ישראל' להם אבל מה עם צניעות? הולכים גברים ונשים יחד, פריצות. זה מה שיש לנו לעשות בערב ט' באב? איך אפשר דבר כזה?" הוסיף הרב יוסף והסביר כי ''בעיה נוספת נובעת מהחום השורר בירושלים וכתוצאה מכך יהיו כאלו שיתעלפו ויצטרכו לשבור את הצום".