גרבי בקרב מול הברזילאית. שערוריית שיפוט?
גרבי בקרב מול הברזילאית. שערוריית שיפוט?צילום: רויטרס

"אני לא מאמין, הם נתנו לה את זה", זו הייתה תגובתו הראשונית של שני הרשקו, מאמנה של הג'ודוקאית הישראלית הבכירה, ירדן ג'רבי לאחר הפסדה בקרב רבע הגמר ליריבה הברזילאית, סילבה.

ג'רבי, שניצחה בעבר פעמיים את היריבה הברזילאית, הייתה טובה הרבה יותר מזו גם בקרב רבע הגמר מוקדם יותר הערב (שלישי), כשבהארכה שופטי התחרות לא הענישו את היריבה המקומית ואף לא סיפקו ניקוד לזו הישראלית.

בקרב ראשי איגוד הג'ודו נשמעה ביקורת קשה אותה הטיחו בפני מארגני הטורניר, כששם טוענים כי בשל העובדה שהיריבה שמנגד הינה מקומית ומחשש לתגובת האוהדים הבריזלאים, בצוות השיפוט החמירו עם הישראלית וסיפקו את הניצחון עבור היריבה המקומית.

כאמור, מי שהקים את קול הזעקה ולא נשאר חייב היה מאמנה של ג'רבי, שני הרשקו, כשזה קם בזעם מכיסאו מיד לאחר ההפסד, הסתובב לעבר יו"ר האיגוד פונטי וקרא לעברו "אני לא מאמין, הם נתנו לה את זה", כשהוא מתכוון לשתי החלטות שנויות במחלוקת שמנעו מג'רבי ניצחון בניקוד הזהב.

ההפסד המכעיס בשל החלטות השיפוט גרמו לתחושה קשה בנבחרת הישראלית כשבין היתר הביעו אלה רגשות של כעס ותחושות קשות מאוד על צוות השיפוט.

יו"ר האיגוד, משה פונטי, ירד בסיום הקרב ביחד עם אורן סמדג'ה במטרה להביע את כעסו הרב כלפי השיפוט.

בכך למעשה ירדה ג'רבי שהפסידה בקרב רבע הגמר לבית הניחומים שיתקיים בשעה 21:30 שעון ישראל, ושם תנסה לנצח בתקווה להשאיר לעצמה סיכוי לזכיה במדליית הארד.