ריבלין וגנאסינגבה
ריבלין וגנאסינגבהצילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיים הבוקר (רביעי) פגישת עבודה עם נשיא טוגו, פאורה גנאסינגבה, המבקר בישראל.

ריבלין ציין את שיתוף הפעולה בין המדינות ויכולתה של ישראל לסייע לטוגו מניסיונה, "היכולת שלנו בחקלאות, יחד עם היכולת בטכנולוגיה הביאה אותנו להישגים רבים. אני יודע עד כמה אתם עושים מאמצים בתחומים אלה וגאה בישראלים רבים שמשקיעים במדינתכם".

לדבריו "ישראל מעוניינת להיות מעורבת בנושאים הומניטריים, יזמות וחידושים ביבשת אפריקה. "אנו, יחד עם ארצות הברית ומדינות אירופה, רואים באפריקה את העתיד, ולכן אני גאה לקבל אתכם כאן בהערכה רבה מתוך תקווה שביקורך יהווה נדבך נוסף ביחסים בין שתי מדינותינו".

ריבלין הודה לנשיא טוגו על עמידת מדינתו לצד ישראל במוסדות הבינלאומיים, "בשם העם בישראל, בשם כל אזרחי מדינת ישראל, אני מוכרח להודות לכם על עמידתכם לצידה של ישראל, אנו יודעים להוקיר תודה".

נשיא טוגו הודה לנשיא המדינה על האירוח וציין את התרגשותו מביקורו בישראל. "העם בטוגו מעריץ את מה שהשגתם בישראל, ואותה הערצה משותפת לעוד מדינות באפריקה, ואולי לעולם כולו", אמר גנאסינגבה.

נשיא טוגו הוסיף, "זה אינו ביקורי הראשון בישראל אך בביקורי זה ביקרתי במקומות מגוונים מאוד לאורכה של המדינה, אני מתרגש ומתפעל מחדש מהתשתיות שלכם, ומהגידולים שאני רואה לאורך הדרך ויודע עד כמה זה אינו מובן מאליו".