שני מקרי חדירה בלילה אחד. תחקיר בטחוני ביצהר
שני מקרי חדירה בלילה אחד. תחקיר בטחוני ביצהרצילום: דוברות

תחקיר צבאי שהסתיים במהלך הצהרים (רביעי) מעלה כי במהלך הלילה אירעו שני חדירות שונות של מחבלים ליישוב יצהר שבשומרון.

המחבלים הגיעו לשכונת שלהבתיה שבמערב היישוב - ויידו שני בקבוקי תבערה לעבר צריף של ילדי השכונה, הממוקם כמה עשרות מטרים מבתי המשפחות במקום.

ילדי השכונה שהגיעו בשעות הבוקר לשחק בצריף גילו כי הוא נשרף כליל - והוריהם הזעיקו את רכז הבטחון שהחל לבדוק יחד עם חטיבת שומרון את נסיבות האירוע.

על פי התחקיר, שני האירועים זוהו בזמן אמת - אולם דווקא בשל הקירבה לבתי השכונה, החיילים שהבחינו במתרחש סברו כי מדובר בתושבי המקום.

האירוע הראשון התרחש סמוך לשעה 21:30 אמש. התצפית הצבאית זיהתה מדורה בוערת לא הרחק מהשכונה. ניתוח מאוחר יותר של סרטון מצלמות התצפית העלה כי המדורה בערה במקום בו זוהו במהלך היום 2 בקבוקי התבערה שיודו על הצריף.

בסריקה שגרתית נוספת במהלך הלילה, הצריף נצפה כשהוא שלם - אולם סמוך לשעה 5:30 בבוקר הבחין חייל מהמוצב שממערב ליישוב במדורה שבערה - וכבתה לאחר מספר דקות.

במהלך הקפצת כוחות צה"ל, הבחינו הגששים בעקבות של 2 אנשים בוגרים שעלו וירדו מהכפר עצירה אל קבליה. ביצהר רואים בחומרה רבה את האירוע.

"מבחינתו מדובר בפיגוע לכל דבר ועניין, אסור להסתכל עליו במבחן התוצאה אלא לסיטואציה המזוויעה שהיינו יכולים להתעורר אליה", אומר יו"ר היישוב, אוריה כהן. "המחבלים היו יכולים באותה מידה לשרוף בית על יושביו. משרד הבטחון חייב לשדרג את מרכיבי הביטחון של היישוב, ולהסיר את המשוכות מכל הצרכים הבטחוניים שהובטחו לנו כל כך הרבה פעמים".