חובת האב. שחייה
חובת האב. שחייהפלאש 90

שורת אסונות המים שהתרחשו בשנים האחרונות בבריכות השחייה הביאו את המערכת העירונית בירושלים להבנת הצורך בהעלאת המודעות לגודל הסכנות העלולות להתרחש בבריכות השחייה ולחשיבות הרבה של לימודי יסודות השחייה כבסיס להצלת חיים, בכדי שיהיו לילדים את הכלים להתמודדות בעת טביעה וסכנה.

רק לאחרונה פורסם כי המועצה לשלום הילד מנסה לקדם הצעת חוק לפיה הרשויות המקומיות יחויבו לממן לימודי שחיה בסיסיים לכל ילד.

במחלקת ספורט חרדי בעיריית ירושלים סיפרו כי עיריית ירושלים הינה הרשות המקומית החלוצה הראשונה המעניקה שרות זה מה שנים לאוכלוסייה החרדית ובמהלך חודשי הקיץ האחרונים השתתפו כ-1,500 ילדים וילדות בלימודי השחייה מטעם העירייה במספר בריכות בירושלים.

המחירים סובסדו משמעותית לטובת משפחות ברוכות ילדים ולמשפחות המחזיקות כרטיס תושב 'ירושלמי'.

"היוזמה מבוצעת מתוך שליחות של חיוב חינוכי לאבות לקיום הציווי המובא בשם רבי עקיבא בתלמוד הירושלמי: "חייב אב ללמד בנו ....אף ללמדו לשוט על פני המים", סיפר חבר מועצת העיר ומחזיק תיק ספורט חרדי, מיכאל מלכיאלי. "לימודי השחייה מתבצעים בהפרדה מלאה לכלל בני המשפחה באמצעות מדרכים ומדריכות בוגרי ישיבות ובוגרות סמינר מהציבור החרדי, מקצוענים בעלי/ות שנות ניסיון רבות, המחוייבים לאופי ולרמת השרות הגבוהה ביותר, תוך הקפדה יתרה על כל כללי הצניעות וההשקפה התורנית.

מיכאלי הוסיף כי "אני רואה חשיבות רבה לפרויקטים חשובים אלו המעודדים לבריאות ומקנים כלים נכונים כיצד להתמודד עם הסכנות הכרוכות ביציאה לבריכות השחייה, מי יודע כמה אסונות נמנעו בזכות לימודים בסיסיים אלו. אין ספק כי בזכות פרויקט זה, הורים רבים למשפחות ברוכות ילדים שלחו את ילדיהם ללמוד שחייה בשל המחיר המוזל עליו עמלנו רבות, דבר שלא היה קורה לולי הפרויקט".