כלייזמרים בירושלים
כלייזמרים בירושליםצילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אברום בורשטיין

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בירושלים, אשר מתקיים בימים אלו בעיר זו השנה השלישית, נפתח בצליל מעט צורם.

נגני כליזמרים ירושלמים, שלא נכללו בתכניית הפסטיבל, החליטו למחות ולהקים עצומה נגד העירייה בגין ההחלטה לא לשתפם בפסטיבל הנוכחי בפרט ובאירועי תרבות אחרים בעיר בכלל.

את המחאה מוביל אברום בורשטיין, מנהל אגודת הכליזמרים ירושלים, והמאבק הופנה כנגד גורמים מקצועיים בעירייה ובניהול הפסטיבל כמו גם לנבחרי ציבור וביניהם ראש העיר ניר ברקת.

בעקבות רצונם של הכליזמרים הירושלמים להופיע בעיר ולקחת חלק בפסטיבל ובאירועי תרבות אחרים, הזמין אותם המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ ללשכתו. קלמנוביץ', מחזיק תיק התרבות היהודית ויוזם פסטיבל הכליזמרים ומי שהביאו לעיר, קיים בלשכתו דיון במציאת פתרון שיהלום את רצונות שני הצדדים ויאפשר לפסטיבל להתקיים כסדרו ולאמנים הירושלמים להופיע כחלק אינטגרלי מהאירועים הרבים.

בסוף הדיון סוכם כי אגודת הכליזמרים הירושלמים יופיעו ב"מופע מדרחוב" ססגוני במרכז העיר לאורך רחובות בן יהודה, יפו וכיכר ציון ולאחר סיום הפסטיבל יקיימו פגישה מסודרת עם ראש העיר וגורמים נוספים רלוונטיים.

קלמנוביץ אמר לאחר הפגישה, "אני שמח מאוד שהגענו לסיכום ללא פיצוצים מיותרים אשר היו מעיבים על האירועים הרבים שאנחנו מתכננים בעיר לאחר תשעה באב. 7 אירועים שונים במסגרת פסטיבל הכליזמרים, מופע קרליבך בז'ראר בכר במוצאי שבת נחמו, אירוע לנשים עם הרבנית ימימה מזרחי בעין יעל ועוד אירועים".

"הַצָּעָתִי היתה פשוטה וברורה- לא להדרת אמנים ירושלמים לצד הקפאת המחאה שעלולה היתה לפגוע בפסטיבל שצובר תאוצה ומביא לעיר תיירות מהארץ ומהעולם. כעת לאחר הפשרה, אמשיך לפעול כדי שבעתיד לא יהיו אי הבנות וסכסוכים על רקע של שמחה, אמנות ותרבות, כפי שהפסטיבל מסמל ובפריחת התרבות היהודית בירושלים", הוסיף.

אברום לייב בורשטיין, יו"ר 'אגודת הכליזמרים ירושלים' מסר בתגובה "אני שמח שעיריית ירושלים הצהירה כי היא מכירה ומעריכה את עשרות נגני הכליזמר הירושלמים, וכי היא תעשה הכל על מנת להעניק להם את הבמה ואת היכולת להמשיך בהנחלת מסורת הכליזמר".