סכסוך. בית משפט
סכסוך. בית משפטצילום: נתי שוחט, פלאש 90

ההסתדרות הכריזה היום (חמישי) על סכסוך עבודה בקרב כ-650 העוזרים המשפטיים בכל ערכאות בתי המשפט ברחבי הארץ. הודעה על כך נמסרה להנהלת בתי המשפט בראשות השופט מיכאל שפיצר.

ברקע לסכסוך עומד לטענת העוזרים סירובה של הנהלת בתי המשפט לנהל עם נציגות העובדים מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי.

העוזרים המשפטיים, העובדים בלשכות השופטים ומסייעים להם בעבודה השיפוטית, טוענים כי הנהלת בתי המשפט מנסה לכרסם בכוחה הארגוני של התאגדות העובדים, תוך הרעת תנאים בלתי פוסקת.

כך למשל הופר לטענת העובדים נוהל "שעון גמיש", הופקעו מהשופטים סמכויות ניהול הקשורות לעוזריהם, קוצרה תקופת הארכת השירות של העוזרים משש לארבע שנים ונמנעה מהעוזרים האפשרות להיכנס מהעתודה למשרות קבועות אלא רק למשרות מילוי מקום.

יו"ר הוועד הארצי של העוזרים המשפטיים, עו"ד שרית טוביס, מסרה, "העוזרים המשפטיים מרגישים תקופה ארוכה שהמערכת מפנה להם כתף קרה ומענישה אותם על שהעזו להתאגד כדי להסדיר את זכויותיהם ושפנו לבתי הדין".

לדבריה, "ההנהלה מדרדרת את תנאי ההעסקה שלנו באופן שיטתי ונראה שמטרתה היא למחוק את המקצוע. מדובר בהתעמרות קיבוצית של ממש. המתנו זמן רב ומיצינו את כל האפשרויות להידברות, ובלית ברירה הכרזנו על סכסוך קיבוצי. אם לא יחול שינוי מהותי בהתנהלות הנהלת בתי המשפט כלפינו, לא נהסס לנקוט בצעדים ארגוניים".