אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, צבי פרנקל, חייב את החברה הכלכלית לפיתוח מיתר, חברת בת של המועצה המקומית מיתר המעניקה שירותי שמירה ליישוב, לפצות את ארגון כח לעובדים.

החברה תשלם לארגון העובדים פיצוי בסך כולל של 340,000 שקלים בגין פגיעה בהתארגנות.

השופט פרנקל קבע שמנכ"ל החברה החליט לפטר את יו"ר הוועד מיד לאחר שנבחר לתפקיד יו"ר הוועד, זאת בניגוד לדין ובאמתלת שווא, רק עקב העובדה שלעובד לא היה חוזה בכתב מול החברה.

יו"ר החברה הודה בבית הדין שזו הסיבה שבגינה רק יו"ר הוועד פוטר, והודה שמי שהיה צריך למסור את חוזה העבודה בכתב זו החברה עצמה. בית הדין קבע שהחברה עברה על החוק בכך שלא נתנה ליו"ר הוועד הודעה על תנאי העבודה ובכך שבחרה לפטרו בשל מחדלה.

לאחר שהפיטורים בוטלו בבית הדין, ניסתה החברה לפטר שוב את יו"ר הוועד, עקב טענה לפיה שלח הודעת ווטסאפ לגבי עמדות שמירה ביישוב, יו"ר הוועד טען שמדובר במידע שהחברה עצמה מפרסמת באתר הפיסבוק שלה ואין מדובר במידע סודי. בית הדין קבע שהפיטורים נעשו בשל היותו של המפוטר יו"ר ועד העובדים.

בית הדין קיבל את טענת ארגון כח לעובדים שמנכ"ל החברה החליט לפגוע בשכר העובדים לאחר ההתארגנות וכי קיים קשר בין הפגיעה בשכר להתארגנות.

הארגון טען שמנכ"ל החברה פעל בניגוד לדין כשהתבטא נגד ההתארגנות ואף יזם שיחות עם קציני הביטחון של החברה בעניין, וכן טענו שהחברה פעלה בניגוד לדין כשבזמן עיצומים שכרה שירותים מחברות שמירה אחרות.

מנכ"ל החברה, המשמש גם כמזכיר המועצה המקומית מיתר, טען כי המועצה המקומית מיתר היא זו שהזמינה את שירותי השמירה, אך מפסק הדין עולה שהוא לא הציג כל ראיות בעניין.

השופט פרנקל קיבל את טענות הארגון וחייב את החברה בפיצויים לארגון, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על החברה הכלכלית לפיתוח מיתר ומנהלה.