תוקף. שטרן
תוקף. שטרןצילום: פלאש 90

ח"כ אלעזר שטרן התייחס הבוקר (שני) להנחייה שהעביר בסוף השבוע שר הביטחון ליברמן לרמטכ"ל איזנקוט, לפיה יש להפסיק את פעולות ההתנדבות שמבצעים חיילי צה"ל עם ילדי עובדים זרים ומסתננים.

בראיון לגלי צה"ל טען שטרן כי הנימוק אותו הציג ליברמן, לפיו, "עניי עירך קודמים", איננו נימוק רלוונטי. "אם עניי עירך קודמים למה צה"ל נוסע לטורקיה?", תהה שטרן.

"אני מציע לשר הביטחון לא להתערב, לילדים אין עמדה פוליטית ואני לא מציע לשר הביטחון להפוך אותם לעניין פוליטי", הוסיף שטרן, "כשאתה מסתכל על ילד אתה לא שואל מה הוריו עשו".

שטרן, אלוף במיל' ששימש בעבר גם בתפקיד ראש אכ"א, הוסיף, "אני לא מציע לדכא את הרוח ההומנית של מפקדי צה"ל, ככה אנחנו מצליחים להשאיר אצלנו את המפקדים הכי טובים".

בהמשך הבהיר שטרן כי עמדתו לא נובעת מחוסר הבנה למצוקת תושבי דרום תל אביב, "אני כמעט חטפתי מכות בדרום ת"א ולמרות זאת אני אומר, את הילדים צריך להוציא מהמשחק הזה".

את הדרישה משר הביטחון להורות על הפסקת ההתנדבויות כינה שטרן "מלכודת", והציע לליברמן להפסיק את העיסוק בנושא, "אני פונה לשר הביטחון, שלא יפול למלכודת שהחברים שלו מימין מנסים להפיל אותו, שימשוך את ידו מהנושאים הכל כך רגישים האלה של המעורבות של צה"ל בנושאים חברתיים".

"גם הרמטכ"ל לא מורה למפקדי צה"ל להתנדב במקום זה או זה, שר הביטחון עושה טעות קשה כשהוא נכנס לשאלה איפה חיילי צה"ל מתנדבים והוא צובע את ההתנדבות בצבע פוליטי", קבע שטרן.