ששון בקרב מול המצרי. האחרון סולק
ששון בקרב מול המצרי. האחרון סולקרויטרס

שלושה ימים לאחר התקרית על מזרן הג'ודו בין הג'ודאי המצרי איסלם א-שיהאבי לבין הג'ודאי הישראלי אורי ששון, סוף סוף החליטו בוועד האולימפי הבינלאומי להסיר את הכפפות ולהתחיל לפעול כנגד ערבוב בין פוליטיקה וספורט.

כזכור, בסיום הקרב, אליו הג'ודאי המצרי היה בספק בשל לחצים שהופעלו עליו שלא להתחרות מול הישראלי ששון, סירב זה ללחוץ את ידו של המדלייסט האולימפי הטרי ששון, זוכה מדליית הארד, במה שזיכה את המצרי בשריקות בוז רמות מכל אוהדי הספורט שבאולם הג'ודו.

אותו האירוע החמור זכה לכותרות בכל רחבי העולם, כשגם אלוף העולם וזוכה מדליית הזהב, הג'דואי הצרפתי טדי רינר הודיע כי יפעל רבות בכדי להביא להענשת המצרי ולהפרדת הפוליטיקה מהספורט. וכך אכן קרה.

אמנם המצרי, בניגוד לחבריו שקדמו לו, החליט להופיע לקרב מול הישראלי, אך התקרית החמורה בה סרב ללחוץ את ידו של ששון הביאה את חברי הוועד האולימפי הבינלאומי להעניש אותו בחומרה כשאלה החליטו לסלקו מהכפר האולימפי ולאסור עליו השתתפות בטקס הסיום של המשחקים האולימפיים בריו שבברזיל.

על פי סוכנות הידיעות "רויטרס", בשימוע שנערך לו על ידי הוועד האולימפי ננזף א-שיהאבי כשלא מן הנמנע שסנקציות נוספות ינקטו כנגדו. עם זאת, בסיום הקרב מול הישראלי וההדחה המשפילה שלו הודיע הג'ודאי המצרי כי הוא פורש מענף הג'ודו והתחרויות, זאת לאחר שלדבריו במדינה שלו לא עומדים מאחוריו, למרות העובדה כי הם אלה שאמרו לו שלא ללחוץ את ידו של הישראלי.