גונן בבית המשפט הצבאי
גונן בבית המשפט הצבאיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

דבורה גונן, אמו של דני הי"ד שנרצח בפיגוע ירי ביוני 2015 במעיין סמוך ליישוב דולב, סיפרה הבוקר (שלישי) על הדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט למחבל שרצח את בנה.

"עמדתי אתמול בבית המשפט ובקושי נשמתי. הדופק טס לשמים", סיפרה גונן לתוכנית הבוקר של ערוץ 2. ''מכל הדיונים חזרנו מתוסכלים הביתה כי המחבל המשיך לחייך, אתמול הוא כבר לא חייך. לא יכול להיות שמחבל רצח את הבן שלי והוא ממשיך לחייך".

לשאלה כיצד ניתן למנוע את הרצח הבא אמרה גונן, "יש לתת את הדעת על מה שקורה בבתי הכלא. האם מגיעים למחבלים תנאי מחייה מושלמים? טלוויזיה בלוויין, סירי בשר ועוד מגדנות, הם חלק מתנאי מחייה בסיסיים? הרצחת וגם ירשת?".

האם השכולה סיפרה כי עמותות השמאל הרדיקליות מייצגות את המחבלים בבתי משפט. ''אנחנו המשפחות השכולות צריכות להילחם על כך שהם ישלמו את המחיר הכבד ביותר. לא מספיק מה שהקרבנו?".

לדברי גונן, אם מדיניות הממשלה כלפי הטרור הערבי הייתה נוקשה הרבה יותר, המצב היה משתפר. ''אדאג שהמחבל ישלם את המחיר הכבד ביותר. יש להשית עונש מוות על מחבלים", הדגישה.

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג המלווה את משפחת גונן במאבקה המשפטי נגד המחבל מסר כי "מציאות בה מחבל שפל רוצח יהודים יושב בכלא על סיר הבשר, נהנה משלל הטבות מרחיקות לכת הניתנות לו בכלא עקב הרצח הינה תיאטרון אבסורד מתמשך.

''לא יכול להיות שמצד אחד ישנה משפחה שבורה שנאבקת על שפיותה מדי יום וכנגדה יושב מחבל מדושן עונג הנהנה מארוחות חינם, מסיבות בקנטינה, טלוויזיה בלוויין ואימוני ספורט. המצב שבו משתלם יותר להרוג יהודי מאשר לגנוב לו את הרכב היא כשל מערכתי וערכי עמוק בו צריך לטפל לאלתר. תנועת 'אם תרצו' תיאבק בתופעה בכל מאודה עד שתיפסק החגיגה".