פצועים מהתאונה מגיעים לבית החולים "זיו" בצפת
פצועים מהתאונה מגיעים לבית החולים "זיו" בצפתצילום: המרכז הרפואי "זיו"

מצבם של שני חיילי צה''ל שנפצעו אתמול (שלישי) באורח קשה בתאונה ברמת הגולן מוגדר עדיין קשה. השניים מאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה.

גם מצבו של החייל שנפצע באורח בינוני לא השתנה והוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ. מבית החולים רמב''ם נמסר כי אחד הפצועים מורדם ומונשם ושניים מהם נמצאים בהכרה.

מבית החולים "זיו" בצפת, שם מאושפזים ארבעה חיילים במצב קל נמסר כי הם "טופלו בשעות הלילה ע"י אורטופדים וכירורגים. שניים מהם מאושפזים במחלקה האורטופדית עם חבלות גפיים עליונות ותחתונות. השניים האחרים מאושפזים במחלקה הכירורגית, אחד עם שברים בצלעות, חבלה בטחול, וחבלות בגוף. השני עם חבלות בכל הגוף".

בהתנגשות אמש בין דחפור לנגמ"ש באזור הר דב נפצעו קצין, נגד וחמישה חיילי צה"ל - שניים באורח קשה, אחד במצב בינוני והיתר נפצעו באורח קל. הודעות נמסרו למשפחות. מדובר צה"ל נמסר כי סיבת התאונה לא ידועה ונחקרת גם בשעה זו.

התאונה אירעה בסמוך לשעה 20:00 לאחר יום של פעילות מבצעית בגזרת הר דב שמול לבנון. כוח של הנדסה קרבית מגדוד 601 חזר למוצב גלדיולה בין הר החרמון להר דב, והנגמ"ש של הכוח פגע בדחפור משוריין מסוג D9 שנסע לפניו.

החיילים שישבו בנגמ"ש נפגעו ופינוי הפצועים נמשך קרוב לשעה, תחת אבטחה כבדה של כוחות שהוקפצו לזירה בשל העובדה שזירת התאונה סמוכה לגבול עם לבנון.