יואב גלנט. הסכם חדש לחיזוק הדיור הציבורי
יואב גלנט. הסכם חדש לחיזוק הדיור הציבוריצילום: פלאש 90

משרד הבינוי והשיכון פרסם היום (רביעי) את עקרונות הסכם המסגרת העדכני בין המשרד ובין חברת עמידר.

ההסכם החדש יאפשר לעמידר תחומי פעילות חדשים לטובת הדיור הציבורי וההתחדשות העירונית.

מאז כינון הממשלה הנוכחית הוקצו תקציבים מוגברים ליישום המדיניות לטובת השכבות החלשות ונוכח הצעדים הללו - נוצר צורך בעדכון עקרונות המסגרת עם חברת עמידר - זרוע הביצוע של המשרד.

זאת כדי לאפשר לעמידר לפעול בפרוייקטים של שיקום שכונות ולהקים קרן פריפריה לחיזוק מבני דיור ציבורי מפני רעידות אדמה, לצד רכש של דירות נוספות לדיור ציבורי.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט אמר כי "במשך שנים התרגלנו לרשימה הולכת וגדלה של אוכלוסיה חסרת דיור, להזנחה גדולה בתנאי הדיור בתוך השכונות ולחוסר מענה עבור ציבור גדול של אנשים שאין להם קורת גג. ההסכם שגיבשנו מציג פעולות מקיפות וארוכות טווח, ההכרחיות לדיירי הדיור הציבורי".

לדבריו, "ההסכם יגדיל באופן משמעותי את מספר הדירות של הדיור הציבורי, ישפר את איכות החיים של עשרות אלפי אנשים בשנים הקרובות - ויצמצם את רשימות הממתינים בכל רחבי הארץ. הפתרון למצוקה של דיירי הדיור הציבורי הוא יעד ראשון במעלה וערך יסוד בחברה הישראלית. אנחנו רתומים למשימה ונמשיך בה, הן באמצעות רכש דירות חדשות והן באמצעות שיקום הקיים".

יצחק לקס, יו"ר עמידר הוסיף, "ההסכם יאפשר לעמידר ליזום פרויקטים רבים הן במרכז והן בפריפריה, להגדיל את היצע הדירות ולחזק מבנים בסיכון. כמו כן, ההסכם מעגן את הפניית הרווחים מהפרויקטים באזורי הביקוש להשקעה בדיירי הדיור הציבורי, נותן ביטוי לחזון של החברה ותורם לחוסנה הפיננסי".