אוהדי באר שבע. עונה אירופית בפתח
אוהדי באר שבע. עונה אירופית בפתחצילום: פלאש 90

סיכוי לא סביר. כך אפשר לסכם את משחק הפלייאוף הראשון של אלופת ישראל הפועל באר שבע מול סלטיק הסקוטית שהסתיים הערב (רביעי).

המשחק שהתקיים בסלטיק פארק, אצטדיונה של הקבוצה הסקוטית בעיר גלזגו, הסתיים בתבוסה צורבת לדרומיים בתוצאה 5:2, וכעת רחוקים אלה עד מאוד מהעפלה היסטורית אל שלב הבתים של ליגת האלופות.

לרגע במשחק נדמה כי באר שבע אכן יכולה לעשות את הלא יאומן ולהפוך פיגור של שלושה שערים לשיוויון, אך מהר מאוד שוב השתלטו על המשחק המארחים היעילים ובקלות כבשו שני שערים נוספים בדרך לתוצאה שכמעט וסוגרת סופית על חלומות הישראלים לשחק במפעל היוקרתי והנחשב ביותר באירופה ובעולם בעונה הקרובה.

בכל מקרה, גם אם באר שבע תודח בידי הסקוטים, תשחק זו במפעל אירופי כשתופיע בשלב הבתים של הליגה האירופית, המפעל השני בחשיבותו בכדורגל האירופי.

90 הדקות שהתקיימו הערב בסקוטלנד היו מהמרתקות והעמוסות שראינו בזמן האחרון, כולל אלה של טורניר היורו האחרון.

איך לא, משחק הכדורגל עורבב גם הוא עם המון פוליטיקה כשמאות דגלי ארגון הטרור אש"ף הונפו ביציעי הקבוצה הסקוטית, ונראה כי האווירה המחשמלת יחד עם הקהל העויין הם אלה שמחקו לחלוטין את האדומים מבאר שבע בפתיחת המשחק. טום רוגיץ' תירגם את זה מהר לשער יתרון כבר בדקה ה- 9 ואחר חצי שעה הצטרף אליו חברו לקבוצה, לי גריפית'ס שכבש בדקות 39 ו-45, ממש לפני הירידה להפסקת המחצית.

עשר דקות בתוך המחצית השניה הצליחה באר שבע להמתיק את הגלולה המרה עם שער של לוסיו וכעבור שתי דקות נדמה כי האדומים חוזרים, כשמאור מליקסון כבש שער חוץ חשוב.

או אז התעוררו בחזרה שחקני סלטיק שניצלו טעויות בהגנת באר שבע בכדי לכבוש שני שערים תוך 13 דקות ולקבוע את תוצאת הסיום, 5:2 מהדהד.

משחק הגומלין בין השתיים יתקיים ביום שלישי הקרוב באצטדיון טוטו טרנר שבבאר שבע. רק תוצאה בת הפרש של שלושה שערים תסייע לבאר שבע להמשיך את המסע המטורף בדרך לשלב הבתים של ליגת האלופות, כל תוצאה אחרת וזו תשחק בליגה האירופית. כך או כך, עונה אירופאית עשויה לעבור על באר שבע העונה. האם יוכלו לה?