שדות בעמק יזרעאל. נלחמים בהתנכלות לחקלאים
שדות בעמק יזרעאל. נלחמים בהתנכלות לחקלאיםצילום: קובי פינקלר

תנועת רגבים מציגה מיזם חדש - שיסייע משפטית לחקלאים שנאלצו להגן על עצמם מפני גניבות וביצעו ירי.

"מרגישים שאתם מופקרים בשטח? מפחדים לישון בלילה? צריכים ייעוץ והגנה משפטית? אנחנו לצידכם", כך על הפרסום של הארגון - שהוקם על מנת לתת ייצוג משפטי חינם לחקלאים שנמצאים תחת מגיפת הפריצות.

בתנועת רגבים, העוסקת בנושאים של שמירת החוק בנגב ובגליל והקימה את המיזם, מספרים על עשרות פניות מחקלאים לייעוץ משפטי בנושא חדירות לשטחים חקלאים ולחצרות במושבים ובקיבוצים, אשר נותרות עד היום ללא מענה וסיוע.

הם גם מספרים על מקרים רבים שכבר מטופלים על ידי התנועה - והיו זרז להקמת המיזם. כך לדוגמא אירע עם חקלאי ממושב אניעם ברמת הגולן הסובל זמן רב מהתנכלות של עבריינים מטובא זנגריה.

לפני שנתיים לערך תקפו אותו שלושה פורעים וניסו לפגוע בו קשות. הוא הצליח להתגונן ולהימנע מפגיעה קשה. העבריינים פנו מיד לאחר מכן למשטרה וטענו כי הוא תקף אותם - ובתגובה החרימה המשטרה את האקדח שהחזיק ברישיון ולמעשה הפכה אותו לעבריין.

מקרה נוסף הוא של חקלאי נוסף מהמושבה יבניאל הסובל מפלישות של בני הכפר רומת אל הייב לשטחי המרעה שלו, חיתוך גדרות ונזקים נוספים.

רק באחרונה נגנבו פרות מהרפת של אותו חקלאי. הוא פנה למשטרה אך לאחר מכן התברר כי שוטר מג"ב שהגיע במסגרת הטיפול בתלונה, גנב בעצמו עגל. התיק שנפתח בנושא נסגר מחוסר עניין לציבור. לאחר פניית 'חקלאים בחזית' התיק נפתח שוב - והעבריין עומד כעת מול כתב אישום.

ראשי 'חקלאים בחזית' הבהירו כי פעילות המשטרה חשובה אבל צריך להניע אותה. "אנחנו מאמינים שכשתהיה כתובת לחקלאים, בסוף גם הפורצים יבינו שלא כדאי להתעסק איתם. אי אפשר להמשיך ולהפוך את חקלאי ישראל למופקרים בשטח, במלוא מובן המילה. הם שומרים על האדמות- אנחנו נשמור עליהם, ועד שהמדינה לא תעשה את מה שצריך לעשות – אנחנו נעשה זאת".