בקבוק תבערה
בקבוק תבערהצילום: istock

אתמול (מוצאי שבת) יודו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר בתי יהודים בשכונת אבו טור שבמזרח ירושלים. אחד הבקבוקים אף התלקח על בגדיו של אחד המיידים שנמלט מהמקום.

על האירוע סיפרה ביומן ערוץ 7 רחל פיירמן, בת לאחת המשפחות המתגוררות במקום שצפתה במתרחש יחד עם כל בני משפחתה ממרפסת הבית.

"שמענו אבנים ובקבוקי תבערה. רצנו למאבטח וביקשנו שיראה מה האירוע", היא מספרת כיצד המדרגות המובילות אל בית המשפחה התמלאו באש מהבקבוקים שהתלקחו.

"מהסמטה שליד המדרגות הגיעו כמה נערים ערבים רעולי פנים וזרקו את הבקבוקים והאבנים. הבקבוקים התלקחו כולם, גם על אחד מהם. הבגד שלו התלקח והוא ברח", מספרת פיירמן ומציינת כי המשטרה ומג"ב הגיעו למקום במהירות וטיפלו באירוע במהירות, אם כי לפי שעה לא ידוע לה אם עלה בידם לזהות את הפורעים שתועדו במצלמות האבטחה.

פיירמן מעירה כי במרבית המקרים עולה בידי כוחות הביטחון ללכוד את המיידים, להביא למעצרם ולהענשתם לא פעם בתקופת מאסר. אירועי יידוי האבנים ובקבוקי התבערה, היא מציינת, אינם נדירים ותלויים באווירה הכללית ברחוב הערבי, אם מדובר בחג כלשהו התופעה גוברת, וכך גם כאשר סוגיית הר הבית עולה על סדר היום.

על החיים בצל האיום היומיומי היא אומרת כי "מתרגלים" ועם זאת מפתחים אמצעי זהירות שונים. בין השאר לא יוצאים מהבית בשעות מסוימות, בחלק מהמשפחות ילדים אינם יוצאים ללא ליווי מבוגר וכיוצא באלה. לתחושתה מענה מוחלט לתופעה לא צפוי, "זה משהו שחיים איתו ומתרגלים".

השלכת בקת"בים במזרח ירושלים, ארכיון