Celtic vs. Hapoel Be'er Sheva
Celtic vs. Hapoel Be'er ShevaReuters

"זה משחק כדורגל, לא אירוע פוליטי", כך אמר רפ"ק מיקי רוזנפלד, דובר המשטרה לתקשורת הבינלאומית, בראיון לכלי התקשורת בסקוטלנד כחלק מההכנה למשחק הגומלין בפלייאוף ליגת האלופות בין סלטיק להפועל באר שבע באצטדיון טוטו טרנר שבבירת הנגב.

רפ"ק רוזנפלד אמר בראיון לכלי התקשורת במדינה ממנה מגיעה הקבוצה הסקוטית כי אירוע דומה למה שהתרחש במשחק הראשון בין השתיים באצטדיון שבעיר גלאזגו, בו הונפו מאות דגלי אש"ף על ידי האוהדים המקומיים, ייענה מיידית על ידי כוחות השיטור והאבטחה במשחק שיתקיים ביום שלישי הקרוב בבאר שבע.

"משטרת ישראל מזהירה את אוהדי סלטיק: אם תניפו דגלי אש"ף במשחק נגד הפועל באר שבע באצטדיון טרנר, תסתכנו במעצר", כך לדברי רוזנפלד.

עוד אמר רוזנפלד כי השוטרים ינקטו באפס סובלנות כלפי פרובוקציות ופעולות בעלות אופי פוליטי", שכן לדבריו, "הנפה של דגלי אש"ף עלולה להצית את האווירה וליצור מתיחות. התפקיד שלנו הוא למנוע תקריות שמקורן בפרובוקציות של אוהדים. אין חוק נגד הנפת דגל אש"ף בישראל, אבל לא נסבול יצירת פרובוקציות בין אוהדי כדורגל".

לא רק מאות דגלי אש"ף שהונפו לכל אורך המשחק היו מנת חלקם של האוהדים הדרומיים שהגיעו מישראל לסקוטלנד, אלא גם תקיפה פיזית של אחד מהם על ידי אוהד סקוטי, כשזה קרא קריאות לעבר הישראלים וכשהוא עטוף בדגל אש"ף החל לתקוף את האוהדים הישראלים בסמוך לתחנת הרכבת בגלאזגו.

לא רק זאת, אלא שגם אופ"א עשויה בקרוב להודיע על החלטתה בעקבות הנפת מאות דגלי אש"ף במשחק הראשון בין השתיים, כשזו נוקטת במדיניות של אפס סובלנות כלפי עירוב פוליטיקה במגרשים, וצפויה להעניש את סלטיק לכל הפחות בקנס כספי ואף אזהרה לפני סנקציות חמורות יותר במידה שאירועים כגון אלו יחזרו על עצמם בעתיד.