אחרי שדובר תנועת השמאל הקיצוני 'גוש שלום', אדם קלר, הפיץ קריאה לחבור לתביעתו של ג'יבריל רג'וב, ראש התאחדות הכדורגל של הרש"פ, להוצאתן של קבוצות כדורגל יהודיות ביהודה ושומרון מהליגה הישראלית, שכן לטעמו הן פועלות על אדמת 'פלשתין', היום (ראשון) המשיך קלר במסע ההפחדה והאיומים שלו.

אחרי שבהודעתו הקודמת שהוציא תחת הכותרת 'כרטיס אדום למתנחלים' קבע קלר כי אם לא יסולקו הקבוצות הישראליות מהליגה הישראלית עלולה הליגה הישראלית כולה למצוא את עצמה מסולקת מפיפ"א, הפעם טוען זה כי יש בידיו תקדימים שיעזרו לו לעשות זאת.

לדבריו של קלר, כשמועצת פיפ"א, איגוד הכדורגל הבינלאומי, תתכנס בציריך שבשוויץ ב-13 לאוקטובר, ידונו שם בנושא קבוצות הכדורגל מיהודה ושומרון, יעלו שם מקרים מהעבר הלא רחוק כלל, שמהווים לא פחות מהוכחות חותכות לכך שאפשר להוציא את קבוצות הכדורגל מיהודה ושומרון אל מחוץ לחוק ולהכרה.

לדברי קלר, התקדים החשוב שצפוי לעלות בקונגרס יהיה זה שנוגע למצב בחצי האי קרים אשר סופח לרוסיה בשנת 2014. למרות סיפוחו לרוסיה, מוסדות בינלאומיים אינם מכירים בסיפוח זה וממשיכים לראות בו שטח אוקראיני. מנגד, בעקבות הסיפוח ביקשו קבוצות כדורגל מחצי האי להצטרף אל ליגות הכדורגל של רוסיה, אך פיפ"א וכן אופ"א, איגוד הכדורגל האירופי, הזהירו את רוסיה מפני תוצאות חמורות של צעד כזה. התאחדות הכדורגל של רוסיה התקפלה מכוונתה לכלול את קבוצות אלה בליגות שלה, כשהיא נמנעה מעימות עם המוסדות הבינלאומיים וראשיה הודיעו לקבוצות מחצי האי קרים על דחיית בקשתן לשחק בליגות הרוסיות.

לטענת קלר, לא רק תקדים חצי האי קרים ישמש את התאחדות הכדורגל הפלסטינית ותומכיה בקוגנרס הקרוב, כשגם הסיפור של אזור נגורנו-קרבאך, הנמצא תחת שליטה צבאית של ארמניה אך נחשב כשטח ריבוני של אזרבייז'אן יעלה בנושא זה, כמו גם תקדימים נוספים ממקומות שונים בעולם.

לדבריו של קלר, "תקנון פיפ"א הינו חד משמעי - קבוצות כדורגל הנמצאות בשטח מדינה מסוימת צריכות לשחק במסגרת ליגת הכדורגל של מדינתן. שטחי הגדה המערבית ורצועת עזה מוכרים בינלאומית כשטח מדינת פלסטין, ולכן, קבוצות כדורגל הממוקמות בהתנחלויות אשר נמצאות בשטח מדינת פלסטין צריכות לשחק במסגרת ליגת הכדורגל הפלסטינית ולא בליגה הישראלית. כדי שיוכלו קבוצות אלה להשתייך לליגה הישראלית, היה עליהן ועל התאחדות הכדורגל הישראלית לבקש ולקבל אישור מיוחד ויוצא דופן מהתאחדות הכדורגל הפלסטינית. ברור שבפועל מעולם לא הוגשה לפלסטינים בקשה לאישור מיוחד כזה".

עוד מציין קלר כי לפלסטינים ותומכיהם אין כל כוונה לתת את אישורם לשש הקבוצות המשחקות ביהודה ושומרון, וכי אלה ידרשו לסלקן לאלתר מן הליגות הישראליות או לחלופין לדרוש את עזיבתן אל תוך תחומי הקו הירוק. "סירוב להיענות לדרישה עלולה להביא לצעדים חריפים נגד התאחדות הכדורגל הישראלית".

שש הקבוצות עליהן מדברים קלר ורג'וב אלו: בית"ר מעלה אדומים, בית"ר עירוני אריאל, בית"ר גבעת זאב, הפועל בקעת הירדן, הפועל אורנית ואליצור עירוני יהודה, כולן משחקות בליגות הנמוכות אך לדברי קלר "מבחינת פיפ"א אין חשיבות אם מדובר בליגות גבוהות או נמוכות. המדובר בנושא עקרוני, כאשר המשך השתתפותן של הקבוצות ההתנחלויות בליגה ישראלית כלשהי עלול להיחשב כהפרה ברורה וחד משמעית של תקנון פיפ"א".

כאמור בין הקבוצות נמצאת גם אליצור עירוני יהודה. הקבוצה שהוקמה רק לפני שנתיים משחקת בליגה ג' דרום וזו מורכבת מתושבי הר חברון וקריית ארבע.

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון אמר בתגובה לטענתו של קלר כי הדבר מופרך מן היסוד. "השופט הבכיר אדמונד לוי קבע כי יהודה ושומרון לא שטח כבוש".

"בנוסף", אמר דמרי, "כל היסטוריון מתחיל יודע כי לא היה עם פלסטיני וכי זה מושג מומצא וניסיון להמציא היסטוריה לעם לא קיים. ממילא אי אפשר לכבוש אדמה שלא שייכת לעם.

"לאור זאת הקימו ממשלות ישראל בחמישים השנים האחרונות את יישובי הגולן, שכונות בירושלים כמו רמות אשכול וגילה ואפילו את לטרון". לאור זאת, אמר דמרי, "אין מה להשוות את המצב לאי קרים, והתגובה לדברים של קלר מתייתרת".

לסיום אמר דמרי, "הגיע הזמן להבין כי יהודה ושומרון הם עובדה מוגמרת וחיים בהם חצי מיליון יהודים שחזרו לביתם. התפיסה הזו היא הבסיס היחיד לשלום בר קיימא".