המתנדבים אורזים את התיקים
המתנדבים אורזים את התיקיםצילום: יח"צ

שנת הלימודים הבאה כבר בפתח, והמוני ילדים נרגשים כבר מכינים את ילקוטיהם החדשים ומחברותיהם העטופות.

אולם בישראל של היום הפערים הכלכליים גדולים מאד, כאשר באותה כיתה ממש ניתן למצוא ילדים ממשפחות אמידות שזה עתה שבו מחופשה בארץ או בחו"ל, ולצידם ילדים ממשפחות במצוקה ונטולות אמצעים, המגיעים לבית הספר עם ילקוט קרוע ולהוריהם אין את הכסף להשלים אף את הציוד המינימאלי לקלמר.

פערים אלו ניכרים היטב בפתיחת שנת הלימודים. מדובר על מאות ילדים ממשפחות במצוקה שסיימו זה עתה קייטנות רווחה, ובאין יד מכוונת רבים מהם מגיעים לשנת הלימודים החדשה עם אותם ילקוטים קרועים, ללא מחברות, שלא לדבר על מכשירי כתיבה נאותים. מצב זה הפריע למנהלי בתי הספר שראו במו עיניהם את הפערים.

כמה מהם פנו לארגון 'שוועת עניים' המפעיל את פרויקט 'מאירים' ליוזמות רווחה וחסד בקהילה, ורתמו אותו למיזם מבורך לחלוקת ילקוטים ומכשירי כתיבה. הארגון יצא במבצע חלוקת ילקוטים ומכשירי לילדים נזקקים, זו השנה השנייה, כאשר החלוקה בפועל נעשית באמצעות מנהלי בתי הספר ובפיקוחם.

מחמם את הלב היה לראות עשרות מתנדבים ומתנדבות הארגון, אורזים שפע של ילקוטים צבעוניים ובתוכם כל מכשירי הכתיבה האפשריים, טושים, עפרונות, מחדדים, מחברות, מימיות וכל מה שנדרש כדי להעלות חיוך על פני הילדים שלא שפר מזלם.

מדובר במאות ילקוטים מאובזרים עד הפרט האחרון, אשר חולקו למאות ילדים שיתחילו את שנת הלימודים החדשה ברגל ימין.

הילקוטים החדשים והמאובזרים ריגשו מאד את הילדים, וחלקם אף העלו את רגשותיהם על הכתב. כך למשל, במכתב מרגש ששלחו שני אחים משכונת נווה יעקב בירושלים, הם כתבו: "לתורם התיקים הנכבד, תודה מקרב לב ששימחת אותי ואת אחי. מאד התרגשנו לקבל את התיק ואת תכולתו. מאד כיף להתחיל את השנה החדשה עם תיק חדש ויפה, אנחנו מאחלים לך שנה של בריאות ושמחה, ברכה והצלחה כל ימי חייך".

מתכוננים לשנה הבאה
מתכוננים לשנה הבאהצילום: יח"צ

יזהר נבון, מנכ"ל הארגון אמר: "יוזמת חלוקת התיקים לילדים נזקקים צברה תאוצה משנה שעברה, כאשר השנה קיבלנו פניות רבות והכפלנו את חלוקת הילקוטים. כארגון ששם לו למטרה לסייע למעוטי היכולת, אנחנו שמחים להעניק לילדים אלו ילקוט חדש ובו כל כלי הכתיבה הדרושים לו כדי שיוכלו לפתוח את שנת הלימודים החדשה בצורה הטובה ביותר".

יצויין, כי לארגון 'שוועת עניים' זורמות כל העת פניות נוספות מבתי ספר רבים המבקשים ילקוטים עבור משפחות נזקקות. המעוניין לפתוח את לבו ולאפשר לילד נוסף להתחיל את שנת הלימודים עם ילקוט חדש ומאובזר, לחץ כאן