נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט השתתף אתמול (שני) בכנס היערכות לפתיחת שנת הלימודים בו נכחו מאות מנהלים ממחוז מרכז של משרד החינוך, והודה שם כי הקמפיין לעידוד חמש יחידות מתמטיקה היה אגרסיבי מידי.

על פי הדיווח בעיתון ''הארץ'', בנט דיבר בגילוי לב גם על המקומות בהם טעה משרד החינוך. "אני מודה בדיעבד שבקמפיין, במינון ובתכנים שגיתי. הוא היה אגרסיבי מדי ונתן תחושה למי שלא חמש יחידות שהוא לא מוצלח, וזה לא נכון.

''זו היתה שגיאה ואת זה תיקנו, אנחנו לא נמשיך בקו כזה שאם אתה לא חמש אתה לא מוצלח, אבל כן נמשיך לדחוף לחמש יחידות, זה לא בושה", הבהיר שר החינוך.

בנט התייחס גם להשקעה בתחום המתמטיקה והמדעים, ואמר ״מאשימים אותי באובססיה ואני מודה באשמה. אבל חשוב לי לשכנע למה זה כל כך חשוב. מדינת ישראל היתה בקריסה, עסקים סגרו כי לא היו להם עובדים. ירדנו בכמעט 40% ברמת ההישגים שלנו במתמטיקה.

"הפגיעה העיקרית זה לא רק בהיי־טק אלא בשכבות החלשות. נולדת באופקים — לא יכולת ללמוד חמש יחידות מתמטיקה, כי לא היתה מגמה. אף אחד לא יצליח לשכנע אותי שזה בסדר. אלוהים לא פיזר יותר שכל במקומות מסוימים. הוא לא נתן יותר שכל ליהודים ופחות לערבים. עובדתית, לא אפשרנו לילדים המוחלשים את אותה הזדמנות".

בנוגע לתוכניות המורשת היהודית והערכים שהושקו במערכת החינוך בשנה שחלפה אמר שר החינוך ״אני בנאדם שומר מצוות, אדם מאמין. קרה דבר נורא בעם ישראל, יצא כביכול שהדתיים הפקיעו את התנ״ך והיהדות מכולם.

''לא כי אנחנו רעים ולא בכוונת מכוון אבל יצא מצב שחלק ניכר מילדי ישראל לא מכירים את המורשת שלנו, לא מכירים מה זה קידוש. אני לא רוצה להחזיר ילד אחד בתשובה, זו לא המטרה, המטרה היא שכולם יכירו את השורשים ואנחנו חייבים לתקן את זה''.

השר הדגיש, ''אני רוצה שילד דרוזי יהיה גאה במורשת הדרוזית וילד מוסלמי יהיה גאה במורשת המוסלמית, זה לא סותר, להיפך. תנאי הכרחי לכיבוד האחר הוא לחזק את המורשת הייחודית, כי דווקא מתוך ביטחון בזהות שלי אני הרבה יותר יכול לכבד ולאהוב את האחר".

בנט התייחס גם ליישום דו״ח ועדת ביטון להעצמת הזהות של יהדות ספרד והמזרח במערכת החינוך, ''אנחנו לא באים לשנות את ההיסטוריה או לרומם אחד על חשבון האחר. אנחנו באים לספר את הסיפור המלא, לא כטובה למישהו, אנחנו לא עושים טובה לעדות המזרח, אנחנו עושים טובה לכולנו. אנחנו נצא בזמן הקרוב עם תוכנית מעשית שכוללת שינויי תכנים בהדרגה״.