נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט סקר הבוקר (שלישי) בפני ועדת החינוך בכנסת את הערכות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים החדשה, תשע''ז. הדיון החגיגי התקיים בהשתתפות מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, קהילת החינוך, נציגות הורים, תלמידים ועוד.

מנתוני משרד החינוך עולה כי בשנת הלימודים הקרובה ילמדו במערכת החינוך כ- 2,200,000 תלמידים וכ- 180,000 עובדי הוראה ילמדו בכ- 4900 מוסדות חינוך.

במהלך הדיון הדגישה מנכ"לית המשרד מיכל כהן כי היערכות מערכת החינוך כוללת בין היתר את היפוך הפירמידה והמשך ההשקעה בגיל הרך, רפורמת הסייעת השנייה, ובגילאים הצעירים - הרחבת רפורמת כיתה קטנה לשכבות א' ו-ב'.

כמו כן, המשרד ימשיך בהטמעת רפורמת הלמידה המשמעותית, תכנית ההיבחנות החדשה תכיל את כלל שכבות התיכון (י' – יב'), וכן בעידוד המצוינות וקידום התכניות הלאומיות לחיזוק לימודי האנגלית והמתמטיקה.

בנוסף, המשרד יפרסם את התמונה החינוכית ברמה היישובית והבית ספרית וימשיך ביישום ועדת ביטון במערכת החינוך.

בדיון הודיע השר נפתלי בנט כי הוחלט להאריך את שנת הלימודים לילדים בתפקודים מורכבים, לקויות שמיעה, לקויות ראיה ומוגבלות שכלית קלה.

ילדים עם מוגבלות שכלית קלה יקבלו תוספת של שבועיים בקיץ, עד 15 לאוגוסט במקום 30 ליולי, ותוספת ימי לימוד בחגים של כשלושה שבועות בשנה (בחופשות פסח, חנוכה וסוכות).

ילדים עם לקויות ראיה ושמיעה אשר ממלא זכאים להארכת החופשה בחגים (פסח, חנוכה וסוכות) יקבלו תוספת של שבועיים ימי לימוד בחודש אוגוסט (חופשת הקיץ).

"משרד החינוך ערוך ומוכן לפתוח את שנת הלימודים הבאה", הכריז שר החינוך. ''אחרי שנה וחצי בתפקידי אני יודע להגיד שביום הראשון ללימודים ימתינו לילדי ישראל אנשים מסורים ואכפתיים. חשוב גם לומר, מערכת נפלאה ככל שתהיה לא תשפיע כמו המורה המצוין שעומד מול התלמיד ועושה את ההבדל.

''בשנה שחלפה הוכחנו יכולת לקחת יעד משמעותי ולשנות לגמרי את כיוון הספינה, עשינו זאת עם מתמטיקה והשנה אנחנו מדגישים את נושא האנגלית. האנגלית היא מפתח בסיסי לכל ילד, צריך שהשפה הדבורה תהיה נגישה לכל תלמידי ישראל ללא קשר להשתייכות מגזרית", הבהיר בנט.

לדבריו אין עתיד תעסוקתי לילד אם אין לו בסיס בשפה האנגלית. ''אנו ממשיכים השנה עם רפורמת הכיתה הקטנה, עם סייעות נוספות בכל גני הילדים, עם צעדים רבים לצמצום פערים ועם הטמעת חומרי לימוד בנושא יהדות ספרד והמזרח״.

בנט טען כי "הבשורה הגדולה ביותר של התקציב היא הארכת שנת הלימודים לילדים עם צרכים מיוחדים. נלחמנו על זה והצלחנו להביא להישג מדהים שישפר את איכות חייהן של משפחות רבות".

שר החינוך התייחס גם למערכת החינוך במגזר החרדי ואמר, "חשוב לי לפוגג את מה שנאמר במהלך החודשים האחרונים - מתוך 440,000 התלמידים החרדים יש 40,000 במוסדות הפטור שפטורים מלימודי ליבה. החוק שחוקק בכנסת הקודמת לא נכנס מעולם לתוקף, אלא היה אמור להיות מיושם רק בשנת 2018.

"אני לא שותף ליללות האבל על חוק שלא נכנס לתוקף. בפועל, אנחנו בעבודה פרטנית מול הרשתות החרדיות שרוצים להכניס 5 יח"ל במתמטיקה ובאנגלית. המפתח להצלחה בחינוך החרדי הוא לא לדבר על זה אלא לעשות את זה", הסביר.

עוד ציין בנט כי משרדו יפעל ביד קשה במאבק באפלייה בקבלה למוסדות חינוך בכלל וחרדיים בפרט. "ננקוט באפס סובלנות כלפי מוסדות שיפלו בקבלת תלמידים, כולל שלילת תקציבים".