מחנה קיץ: כיף לצד ערכים

אלפי חניכות מתנועת הנוער 'אריאל' יצאו למחנה הקיץ המסורתי של התנועה המתקיים מידי שנה בחופשת הקיץ.

המחנה מתקיים השנה 'ביער המגנים' המשתרע על שטח של כ-3,500 דונם, בין היישובים כרמי יוסף וכפר בן-נון מצפון ובקוע ונחשון מדרום. בכדי להקל על ההורים, הוסיפו בתנועה את מיקומה של המחנה במפה של מערכת הניווט 'וויז'.

הלינה במחנה תתקיים בהתאם לשינוי שנעשה אשתקד בו הלינה התבצעה במעגלים על בסיס שכבות גיל ולא בחלוקה לסניפים. "המהלך שיזמנו אשתקד הוכח כמוצלח, נוצר גיבוש שבטי והדבר הוביל לתהליכים חינוכיים משמעותיים לאורך זמן בתוך התנועה", הסבירו במחנה הבנות.

רחל ניסים ורחל צוקרמן, רכזות במחנה סיכמו בערוץ 7 את החוויה במחנה הקיץ, "שבוע של הנאה ושמחה. הבנות התנתקו מהנייד שלהם והיה גיבוש בין כל הבנות. תנועת אריאל עובדת כמה חודשים מראש כדי שהכול יתנהל כמתוכנן. משמח אותנו לראות שתנועת אריאל גדלה והחניכות מחוברות. זו לא קייטנה. החניכות מקבלות המון ערכים ומתמודדות עם אחריות וערבות הדדית".

"להפעילו 2000 חניכות זה לא פשוט", אומרת סגנית מפקדת מחנה הקיץ, אסתר אדיב, "יושבים המון על התוכן ושלא יהיה רגע פנוי לחניכות. למחנה קוראים נאס"א - צעד קטן לאדם צעד גדול לאנושות - מתוך מקום שלקחת אחריות גם על האחר".

מזכ"ל התנועה, יוסי ורדי אמר "המחנה הוא חלק מהעשייה החינוכית הענפה של התנועה במהלך השנה כולה לטובת הנוער בפיתוחו הערכי והחינוכי המשולבת בחוויה וכיף. מספר הנרשמים הגבוהה למחנה בנים ובנות מעיד כי הנוער חש זאת ורוצה להיות חלק מכך".