כפר השילוח
כפר השילוחצילום: עטרת כהנים

הרכבל לעיר העתיקה בירושלים שהעירייה מתכוונת להקים יעבור גם בעומק כפר השילוח (סילוואן). גם דווח הבוקר (חמישי) בעיתון "הארץ".

בשיחה שקיים ראש העיר ניר ברקת עם פעילי ליכוד, שרטט את תוואי הרכבל והסביר ברקת כי מטרת המיזם היא לגרום למשתמשים בו "להבין מי באמת בעל הבית של העיר הזו".

העירייה תקים ארבע תחנות עגינה לרכבל: באזור תחנת הרכבת הראשונה, ליד תיאטרון החאן; במתחם קדם שבמעלה סילוואן, השייך לעמותת אלע"ד; ליד מלון שבע הקשתות שבהר הזיתים; וליד כנסיות גת שמנים, לא הרחק משער האריות.

תחנה נוספת מתוכננת לקום בבריכת השילוח שבמורדות סילוואן, כ-500 מטר ממתחם קדם לתוך השכונה. על פי הדיווח ב"הארץ", התחנה במתחם קדם היא החשובה ביותר במיזם ואליה יתחברו רכבלים שייצאו משלושה כיוונים שונים - הר הזיתים, גת שמנים ובריכת השילוח.

ברקת תיאר בפני פעילי הליכוד את המאמץ הארכיאולוגי לחשיפת המדרגות מבריכת השילוח להר הבית ואת התוכנית לשיקום הבריכה בעתיד, "אני רוצה לאפשר ליהודים וללא יהודים לשחזר את החוויה הזו.

"מי שירצה לטבול (בבריכת השילוח) ולעלות למעלה לכיוון חוויית הר הבית, מי שעושה את זה יודע בדיוק מי בעל הבית של העיר הזו", אמר ראש העיר ירושלים.

"כשמגיעים לחוויה הזו, גם אנשי שמאל מתבלבלים לגמרי, כי הם מבינים שזה אמיתי והחיבורים שלנו לירושלים קשורים בקשר בלתי נפרם לעולם. לחוויה הזו צריך לייצר גם אמצעי תחבורה", הסביר ברקת.

לדבריו המהלך יאפשר להגיע לירושלים העתיקה בלי רכב ובלי אוטובוסים. "מה שאתם רואים היום זה לא איך שירושלים תיראה מחר. (אני רוצה) להביא עשרה מיליון תיירים שכולם יגיעו למקומות האלו, בלי התשתית של רכבות, רכבלים, רכבת מהירה, מלונאות וכו' לא נוכל לחוות את החוויה המיוחדת הזו.

"בשביל להביא את העולם הרחב, בשביל להבין מי באמת בעל הבית של העיר הזו, כל התשתית הזו מיועדת לזה", הדגיש ראש העיר.

השיחה של ניר ברקת עם פעילי הליכוד