הישג משמעותי לצוות ההגנה של החייל אלאור אזריה: אחרי שצמרת צה"ל התייצבה נגדו באופן גורף, הצליחה ההגנה לגייס שלושה קצינים במילואים, שלושתם בעלי עבר קרבי בולט, שיעידו לטובתו במשפט.

מדברים שאמרו טרם המשפט עולה שהמשפט עשוי להתהפך, ומפקדיו של אזריה עלולים למצוא עצמם תחת אישום, גם אם לא משפטי אלא ציבורי.

הקצינים הבכירים שגייסה הסנגוריה הם מפקד פיקוד המרכז לשעבר אלוף (מיל') עוזי דיין, שהיה באחד מתפקידיו גם מפקד סיירת מטכ"ל, אלוף (מיל') דן ביטון, שבתפקידו האחרון בצה"ל כיהן כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ומפקד אוגדת עזה לשעבר תא"ל (מיל') שמואל זכאי. שלושתם סבורים כי אזריה פעל באופן סביר, ומתחו ביקורת נוקבת על ניהול הזירה על ידי הקצינים בשטח, כמו גם על שר הביטחון הקודם, משה יעלון, שהתבטא נגד אזריה.

עוזי דיין טוען שהפיקוד על האירוע וניהול הזירה היה לקוי, וכי אין לערב את מצ"ח בחקירת אירועים מבצעיים. "אין להם את הניסיון הדרוש לכך. אני מציע לבית המשפט להתעלם מכל האמירות השופטות שנשמעו ומכל לחץ ציבורי", אומר דיין.

גם זכאי מפנה אצבע מאשימה לעבר דרג הפיקוד בשטח. "היה שם ברדק", אמר, "שום בידוד, חיילים סיכנו את עצמם, את הצוותים הרפואיים וחיילים אחרים. הנחיית המג"ד ממשיכה את הכשל הפיקודי. אסור לפנות מחבלים מזירת אירוע בלי זיכוי חבלני".

ביטון מתח ביקורת על כך שהתחקיר המבצעי נעשה בלי אזריה עצמו, ודלף לתקשורת. הוא גם קבל על כך שיחסו של צה"ל לאזריה שונה מיחסו לאל"מ ישראל שומר, מפקד חטיבת בנימין, שירה לעבר ילד פלשתיני שזרק לעברו אבנים ונמלט. הילד נהרג, אך הפרקליט הצבאי הראשי החליט שלא להעמידו לדין פלילי משום שהירי היה, לגישתו, "שגיאה מקצועית" שבוצעה ב"נסיבות מבצעיות". לפי ביטון, "דין אזריה כדין שומר".

משפטו של אזריה צפוי להתחדש ביום ראשון. בחודש הבא יעידו העדים המומחים, בהם שלושת הקצינים הבכירים.