צעירה כבת 18 תושבת אחד מישובי הר חברון שהתה הלילה במעצר בבית המעצר מגרש הרוסים והובאה הבוקר לדיון בבית משפט השלום בירושלים, וזאת בחשד ל"הפרת שלום הציבור" בכך שערכה סבב שערים סביב הר הבית.

לטענת המשטרה הצעירה ניסתה להיכנס להר. הנערה מצדה מכחישה את הדברים.

הצעירה נעצרה יחד עם חברתה, שגילה פחות מ-18, אתמול בשעות הצהריים. הקטינה שוחררה והוזמנה לדיון שנערך הבוקר, ואילו הבגירה סירבה לחתום על הרחקה מהעיר העתיקה ולפיכך החליט קצין משטרה כי תישאר במעצר.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו הגיש ערר דחוף על ההחלטה ובשעה 22:00 בלילה דחתה שופטת בית משפט השלום בירושלים מרים קסלסי, את הערר הדחוף שהגיש עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו, וקבעה כי היא תישאר במעצר למשך הלילה משום שסירבה לחתום על הרחקה.

הבוקר הובאה הצעירה לדיון בבית משפט השלום בירושלים שם ביקשה המשטרה להרחיק אותה ואת חברתה ל-15 יום מאזור העיר העתיקה. את השתיים ייצגה מטעם ארגון חוננו עורכת הדין סיניה מוזס חריזי שטענה כי אין סיבה להרחיקן, וכי עבירה של הפרעה לשלום הציבור הפכה בעיר העתיקה לכלי להדרת יהודים מאזור הר הבית ומבואותיו בניגוד לחוק.

השופטת קסלסי קיבלה באופן חלקי את בקשת המשטרה והרחיקה את הקטינה ל-7 ימים מאזור העיר העתיקה, ואת הבגירה ל-15 יום, אך מבלי לחייבה לחתום על ערבות עצמית או להמציא ערב צד ג'.

עו"ד סיניה חריזי מוזס שייצגה את השתיים מסרה בתגובה כי "יש כאן מציאות לא תקינה ואזלת יד של המשטרה שלא מסוגלת לממש את זכויות האזרחים, מתוך חשש שהערבים יתפרעו. נכון שאזרח צריך להיענות להוראה של שוטר, אבל אם באופן שיטתי שוטרים משתמשים לרעה בכוח המשרה בכדי למנוע זכויות חוקיות של אזרחים נוצרת מציאות בעייתית ביותר".

עו"ד נתי רום מסר בתגובה "לצערנו שוב נערות צעירות ללא עבר פלילי שכל חטאם שהתפללו והתהלכו ברחובות העיר העתיקה נעצרות, והפעם נערה מבלה בבית מעצר לילה שלם ללא סיבה. המשטרה עצמה חוזרת בה מחלק מהחשדות ביום למחרת ומשחררת את הצעירות. זהו שימוש פסול בסמכות העיכוב והמעצר ללא שבוצעה כל עבירה".

מתנועת "חוזרים להר" בה פעילות השתיים נמסר כי התנועה מגנה את מעצר הפעילות. "שוב ושוב רואים איך משטרת ישראל נוהגת ביהודים כאזרחים סוג ג'. לא רק שלהר הבית מגבילה המשטרה כניסת יהודים בצורה לא חוקית, אלא בכל פעם שיהודים מסובבים את שערי ההר מבחוץ המשטרה מתנכלת להם ומונעת מהם להסתובב ברחבי העיר העתיקה ואף עוצרת אותם אם הם מעזים לסרב להוראת המשטרה".

יו"ר התנועה רפאל מוריס ציין כי "אנו נמשיך להסתובב ברחבי העיר העתיקה בכל זמן נתון, לא יתכן שמשטרה שאמורה לשמור על חופש הדת וחופש התנועה של האזרחים פועלת הפוך ומונעת בדורסנות תפילת יהודים בהר הבית וברחבי העיר העתיקה".

בשעות הבוקר עוכב לזמן קצר ושוחרר יהודי שביקש להתפלל בסמוך ל"שער הברזל", אחד משערי הר הבית.