גננות בישראל נדרשות ליצור קשר עם הורים שילדיהם לא הגיעו אל הגן, על מנת למנוע טרגדיות של שיכחת ילדים בכלי רכב. אפליקציה חדשה מבקשת להקל עליהן ולהפוך את התהליך לקל ויעיל.

בראיון לערוץ 7 מספר עמי חניא, תושב כפר תפוח שבשומרון, על האפליקציה שפיתח והעלה אתמול (שלישי) לאוויר, לאחר מרוץ טכנולוגי מהיר שנועד להספיק ולהשלים את הכנתה של האפליקציה בטרם פתיחת שנת הלימודים.

חניא מזכיר את חוזר המנכ"ל שדובר בו לפני כחודש וחצי ועל פיו כל גננת מחויבת ליצור קשר עם הורים שילדיהם לא הגיעו, לוודא שהדבר ידוע להורים ולברר מדוע הילד לא הגיע. לדבריו דרישה זו מהגננות היא לא פחות מאשר מוזרה שכן הגננת נדרשת לטפל בילדים שבגן ולא בשיחות טלפוניות עם הורים.

"הרעיון הוא טוב, אבל לחייב את הגננת זה לא הגיוני", הוא אומר ומציין כי איש לא ירצה לשמוע מגננת שתקלה כזו או אחרת בטיפול בילדי הגן אירעה כי הייתה עסוקה ביצירת הקשר הטלפוני עם הורים בזמן שבו הילדים נזקקו לעזרתה.

הפתרון שאותו פיתח חניא הוא האפליקציה החינמית 'I Am Here Lite' שבה רשומים ילדי הגן. הגננת תוכל לעבור על הרשימה, לסמן במהירות מי הנוכחים ובסיום ללחוץ על הכפתור שישגר הודעת SMS להורים שילדיהם לא סומנו. הגננת יכולה גם לנסח את השאלה אותה תרצה להעביר להורים שילדיהם לא הגיעו, להסתפק בנוסח הקבוע באפליקציה, ובכך תוכל למלא בפרק זמן קצר מאוד את חובת יצירת הקשר ועידכון ההורים.

מספר חניא כי בפרק הזמן בו חשב על האפליקציה המדוברת בדק וגילה כי אין בנמצא אפליקציה דומה, אך עם זאת גילה כי ישנן שתי נשים העמלות על אפליקציה דומה עבור בתי ספר. הוא חבר אליהן ויחד נוצרו שני פורמטים לאפליקציה – האחת עבור גננות ויתרונה הוא המהירות והקלות שבה ניתן לפעול, בעוד השנייה מורכבת יותר ומותאמת למוסדות חינוך בהם מורים רבים ומטפלות רבות עומדות בפני מספר רב של כיתות וילדים.

המתכונת הקלה והמהירה יותר של האפליקציה יצאה לאוויר כבר אתמול, ואילו לזו המורכבת יותר נותרו עוד כמה השלמות בטרם תוצע לציבור הרחב. לדבריו במרוצת השעות שחלפו מאז העלה את האפליקציה היא הורדה על ידי גננות רבות שכבר שיגרו תגובות נלהבות, חלקן רואות באפליקציה ערך רב גם ללא שליחת המסרונים, אלא כדי לסייע להן בעבודתן היעילה מול ילדי הגן.