עדיין מתלבטים. רון חולדאי
עדיין מתלבטים. רון חולדאיפלאש 90

מאי גולן, מנכ"לית עמותת 'העיר העברית', אומרת לערוץ 7 כי סגירתו של בית הספר "שבח מופת" בדרום תל אביב והפיכתו למוסד חינוכי של ילדי המסתננים היא עוד החלטה הזויה, כלשונה, של רון חולדאי.

"הם כבר הקצו מבנים וגנים לילדים המסתננים, הרסו את גינת לוינסקי, ועכשיו מוציאים תלמידים מצטיינים מבית ספר שזכור לנו מהפיגוע בדולפינריום בתל אביב לפני 15 שנה, שבעה נרצחים היו תלמידי בית הספר, זו פשוט פעולה בלתי נתפסת של עירית תל אביב".

לדבריה תלמידי בית הספר לא יודעים מה לעשות ב-1 בספטמבר, "מדובר כאן בתלמידים מצטיינים שפתאום נודע להם שבית הספר שלהם נסגר והופך לבית ספר של מסתננים. חלק מהתלמידים כתבו לי שהם הרוסים שהם לא יודעים מה לעשות זו פשוט דיקטטורה. שיסגרו לילדי צפון תל אביב מדוע תמיד פוגעים בתושבי השכונות בדרום תל אביב?".

גולן סבורה כי מדובר בניסיון מכוון לאזרח את המסתננים, "בונים להם בתי ספר ששם ינסו לשלב אותם במערכת החינוך הישראלית, יש כאן מהלך מכוון שנועד להשאיר אותם כאן. אחר כך יגידו שהילדים שלהם הם חלק מהחברה הישראלית".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה, "נכון להיום אין כוונה לסגור את 'שבח מופת'. בין העירייה לרשת עמל מתקיימים דיונים לגבי צביון בית הספר. יצוין כי מדובר במבנה עירוני שמרבית התלמידים הלומדים בו אינם תושבי תל-אביב-יפו ומגמת העירייה בעתיד היא שבית הספר ייתן את המענה לתלמידים תושבי העיר הגרים בסמיכות לו".