מורה בכיתה.
מורה בכיתה.צילום אילוסטרציה: Thinkstock

יו"ר סיעת נחל בהסתדרות המורים, גילה קליין טוענת בראיון לערוץ 7 שבימים האחרונים של טרום שנת הלימודים, היא מקבלת פניות ממורים שנאלצים להוציא כספים על חשבונם כדי להכין את שנת הלימודים.

"אני מכירה מורים ומנהלים שנמצאים כבר כמה ימים בבתי הספר להכין את בית הספר לשנת הלימודים. הם קונים ציוד על חשבונם, מכבסים וילונות בבית ואפילו מנקים כיתות. מורים צריכים לקנות ציוד כמו מחשב, מדפסת ודיו על חשבונם. הם פשוט תורמים משכורות למשרד החינוך. כולם יודעים שעובדי ההוראה מסורים - אז אפשר גם לנצל אותם".

והיא מוסיפה, "האם שמעתם פעם על פקיד בנק שאפשר להתקשר אליו אחרי שעות העבודה כדי לבצע העברה בנקאית? אצל עובדי ההוראה אין בעיה. הם צריכים להיות זמינים כל היום והלילה, לבדוק מיצ"בים ודו"חות. במגזר הדתי בכלל יש הפקרות, כל חג והחמ"ד שלו, סוכות של חמ"ד, פסח והפרוייקטים שלו, כל הזמן עוד ועוד משימות - והם צריכים לעבוד מהבית ואין לזה סוף".

"אין שום כבוד לעובדי ההוראה, זו מערכת של השפלה שאין כמותה. אני מכירה מנהלים שלא יצאו לחופשה. איפה שר החינוך? האם ככה מתייחסים לעובדים במדינת ישראל", תוהה קליין.

היא גם מבינה לליבם של הרבה עובדי הוראה שרוצים לצאת מהמערכת. "מורים מתחננים: תשלחו אותנו הביתה. מנצלים כאן מורים, מעסיקים עובדי הוראה בחצאי משרות ובתנאים מחפירים".

"אם אין תקציב, אין בעיה שהמורים יוציאו על חשבונם. הגשתי דו"חות לכל שרי החינוך - שממשיכים לשתוק. אני מתפללת ליום שיבוא המהפך - וכשאני אשב על כיסא מזכ"ל הסתדרות המורים, זה יהיה היום שהשר יצטרך לתת את הדעת לכל העוולות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי לקראת שנת הלימודים, המשרד והרשויות המקומיות מציידים את בתי הספר בכל ציוד ההוראה הנדרש.