אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: IStock

יעקב יוסף רוזנברג, חרדי ממונסי, זכה לעיטור כבוד לאחר שכדי למנוע פגיעה בילדים כמעט שילם בחייו בעת שהטיס מטוס ונאלץ לבצע נחיתת חירום באזור ניו ג'רזי.

האירוע התרחש לפני כשנה כשרוזנברג שהטיס מטוס של משמר החופים, טס מעל נהר ההדסון. לפתע הבחין כי קרתה תקלה במנוע. הוא הודיע על כך למרכז הפיקוח של שדה התעופה 'לה גארדיה'. מגדל הפיקוח הנחה את הטייס לחצות את נהר ההדסון ולנחות במגרש משחקים כדי למנוע פגיעה באנשים.

ברגע האחרון הבחין רוזנברג כי המגרש מלא בילדים שמשחקים. למרות כל ניסיונותיו, הילדים לא הבינו את כוונתו ולא עזבו את המקום.

רוזנברג ביקש למנוע פגיעה בילדים וניווט את המטוס לשטח מיוער והתרסק. למרות שידע כי כמעט בוודאות הוא עלול לשלם על כך בחייו. בעקבות כך הוא נפצע קשות, ומאז נמצא בתהליך שיקום.

השבוע, כשנה לאחר האירוע הדרמטי, חזר רוזנברג למקום יחד עם אנשי המשטרה וחלק מהילדים שהיו במקום לפני שנה, וכן חבר בית הנבחרים דב הייקינד, המסייע לרוזנברג בתהליך השיקום.

בדבריו אמר רוזנברג, "אתם קוראים לי גיבור, אבל זה לא אמת, כי גם גיבור לא יכול היה להציל את עצמו מהתרסקות. הקב"ה עשה לי נס ונותרתי בחיים". הוא הוסיף כי כי הוא רואה זאת כמידה נגד מידה על כך שביקש למנוע פגיעה באחרים.

כאמור, מפקד המשטרה העניק לו עיטור כבוד, ואמר בנאומו כי מקרה שכזה בו אדם מוכן לוותר על חייו, כדי למנוע חשש לפגיעה בחפים מפשע, הוא דבר נדיר ביותר, ולכן הוחלט להעניק לו עיטור מיוחד.

רוזנברג הודה ליהודים הרבים שהתפללו לרפואתו, וביקש להמשיך להתפלל לרפואתו השלמה. שמו לתפילה: יעקב יוסף בן לאה רחל.