הרב קרוב
הרב קרובצילום: שלומי בוצר

הרב זאב קרוב מאחל עם פתיחת שנת הלימודים החדשה שכל בתי הספר ידעו להבחין בין תלמיד לתלמיד ובין מורה למורה ויאפשרו לכל פרט להוציא את כוחותיו בצורה המיטבית ביותר.

"בבתי הספר אנחנו לא חובשים את ספסל הלימודים, אלא את ספסל החינוך, כי לימוד זה חלק ממערכת של בניין האדם שנקרא חינוך ולא רק לימודים. השנה החדשה מביאה בקרבה שפע של ברכה ואפשרויות חדשות וצריכים תפילה גדולה שננצל את כוחות החיים החדשים שמופיעים במיוחד בחודש אלול".

לדבריו גם במערכת מסודרת כמו בית ספר חשוב לזכור את הכלל של חנוך לנער על פי דרכו, "הייתי מציע למחנכים וגם למתחנכים להיות נאמנים לעצמם ולאמת ולא לתור אחרי פוזות או דברים צדדיים. להיות מאוד מפוקסים ומכוונים לאמת הפנימית וליושר של כל אחד ואחד לפי נטיות ליבו שהוא קיבל מהקב"ה. לכל ילד וילד ולכל מורה ומורה יש ייחודיות וצריכים להתמקד בזה ולא לפזול למקומות של רייטינג וחברה ודברים שמסיתים אותנו מהקו האמיתי".

הרב קרוב מוסיף, "לכל אדם אם זה מחנך, מנהל או תלמיד יש את הנקודה המיוחדת שלו, וגם בתוך מערכת החינוך צריכים להאמין שזה אפשרי לתת את פתחון הנפש והלב לכל אחד ואחד מהמחנכים. גם בקרב המורים יש מורה שיודע להביא את עצמו בצורה טובה יותר בתחום מסוים לא כולם צריכים להיות אותו דבר, לא אצל המורים ולא אצל התלמידים".