חניכים בארגון הצופים הפלסטיני
חניכים בארגון הצופים הפלסטיניצילום: רויטרס

מכון "מבט לתקשורת הפלסטינית" קורא לארגון הצופים העולמי לשקול מחדש את חברותו של ארגון הצופים הפלסטיני בארגון העולמי, מאחר והוא מעודד טרור.

העילה לפנייה היא דיווח בתקשורת הפלסטינית לפיו הארגון הפלסטיני פתח באל-עזריה שבמזרח ירושלים קורס להכשרת מנהיגים, אשר נקרא על שמו של מחבל.

בדיווח שהופיע בתחילת השבוע בעיתון הרשות הפלסטינית 'אל חיאת אל ג'דידה', ואשר תורגם בידי אנשי המכון נאמר, "אתמול נפתחו הלימודים המעשיים לסגני מנהיגי יחידות בצופים, הכנה לתג היער - 'קורס השהיד המנהיג בהאא' עליאן' (מחבל שרצח 3) במועדון צעירי אל-עיזרייה במחוז ירושלים. הקורס אורגן על ידי הוועדה להכשרה ולפיתוח מנהיגוּת בארגון הצופים הפלסטיני, ובשיתוף עם נציבות הצופים במחוז ירושלים.

"סגל ההכשרה מורכב ממספר חברי הוועדה להכשרה ולפיתוח מנהיגוּת: מנהיג קורס ההכנה ונציב ירושלים, סעיד עטון; המנהיג [בצופים] מוחמד אל-דהדאר; והמנהיג [בצופים] מופיד אלבּרק".

במכון מבט לתקשורת הפלסטינית שיגרו כאמור מכתב לארגון הצופים העולמי בו נאמר בין היתר, "אנחנו מבקשים שתנקטו צעדים להבטיח שארגון הצופים העולמי הנכבד לא ייטול חלק בהכשרת מנהיגי צופים עתידיים לראות מחבלים רוצחים כדמויות לחיקוי, בכך שתבטלו באופן מיידי את חברותו של ארגון הצופים הפלסטיני".

ארגון הצופים העולמי (WOSM) הגיב על קריאת "מבט לתקשורת פלסטינית"בחשבון הטוויטר של המכון, "אנו מודעים לעניין. אנו מכירים בחומרת ההאשמות, אנו חוקרים [את העניין] ונפעל ונגיב בהקדם האפשרי".

'בצלמו, ארגון זכויות אדם יהודי' פנה במכתב להנהגת הצופים בישראל וביקש גם ממנה לטפל בנושא. "כארגון ישראלי אשר חווה יום יום את ההסתה והטרור אני קורא לכם לפנות מיד לארגון הצופים עולמי ולדרוש - העיפו מיד את הקורס או את החברות של הצופים הפלסטינים", נאמר במכתב.