רון חולדאי
רון חולדאיצילום: תומר נאוברג, פלאש 90

ההפגנות נגד סגירת בית הספר שבח מופת בדרום תל אביב והפיכתו לבית ספר לילדי המסתננים נמשכות. במהלך ההפגנה מול בית הספר נאמרו דברים קשים כנגד ראש העיר רון חולדאי.

שפי פז מהחזית לשחרור דרום תל אביב, נחקרה הבוקר במשך מספר שעות במשטרה בחשד שהיא זו שארגנה את ההפגנה הקשה.

לערוץ 7 היא אומרת שהיא לא חוזרת בה ממעשיה. "אתמול היתה הפגנה קצת פחות נעימה ונחמדה ממה שעשינו עד כה. נאמרו דברים קשים על חולדאי ושרפנו קריקטורות שלו. אני נחקרתי על כך שחרגנו מתנאי הרישיון והואשמתי בהעלבת עובד ציבור. אני לא חוזרת בי".

לדבריה, המאבק נגד סגירת בית הספר 'שבח מופת', אינה הסיפור האמיתי. "מבחינתנו שבח מופת זה רק הסימפטום של שרשרת מדיניות כוללת של רון חולדאי. יש כידוע ילודה גבוהה של ילדי מסתננים, שהעירייה לא צפתה והם צריכים למצוא פתרונות".

"בהתחלה הם השתמשו בבית ספר ביאליק בנוה שאנן ובירדן בשכונת התקווה, אבל הם כבר מלאים. עכשיו חולדאי מנסה לחפש פתרונות, רצו לבנות בית ספר למסתננים על גינת לוינסקי אבל הייתה התנגדות כוללת של כל הארגונים, 'אז חולדאי הלך על הפתרון של שבח מופת', בית ספר שנמצא במרחק הליכה מנוה שאנן", מוסיפה שפי.

היא מצהירה, "אנחנו מתנגדים לכך שכל המרחב הציבורי בדרום תל אביב ישאב לטובת המסתננים, יש מתחמים מתאימים בתל אביב מצפון לרוטשילד. הטיעון שהם גרים כאן לא תופס, גם הבן שלי מגיל שש ונוסע לקצה השני של העיר".

מבחינתה של פז יש פתרון אחד בלבד, גירוש המסתננים למדינה שלישית. "אנחנו תשע שנים מחכים שביבי יתערב לטובת דרום תל אביב, זה לא חוכמה לדבר רק על 'שבח מופת'. הרי מפקיעים כאן כל דבר לטובת המסתננים - גינות ציבוריות, חנויות מדרכות ומבני ציבור. אז שלא יהיו גיבורים על בית ספר אחד".

"לביבי יש אמנם זכויות הוא עצר את ההסתננות, אבל זה היה לאט מדי. בעוד חודשיים יתקיים הדיון האחרון בבג"ץ בנושא נוהל הגירוש למדינה שלישית. אנחנו מצפים שהמדינה תתן לבג"ץ את כל התשובות ושיתחילו בגירוש המוני ובשיקום דרום תל אביב", היא מסכמת.