נשיא המדינה פותח שנה
נשיא המדינה פותח שנהצילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה פתח הבוקר (חמישי) את שנת הלימודים תשע"ז עם ילדי כיתה א' בבית הספר 'פסגות' שבקריית ביאליק.

"בוקר טוב כיתה אל"ף" אמר הנשיא ריבלין עם כניסתו לכיתה א'1 בבית הספר.

"להגיע לכיתה אל"ף זו התרגשות גדולה. אני יודע שכולכם מתגעגעים לגן כי בגן למדתם קצת וכייפתם יותר, אבל דעו שגם בבית הספר מכייפים כשלומדים", אמר הנשיא לתלמידים ושאל אותם מי כבר יודע את האל"ף-בי"ת. התלמידים ענו לנשיא בהצבעה, "כולם כבר יודעים לכתוב, יפה מאוד", אמר הנשיא לתלמידים.

גם ליעד, תלמיד כיתה אל"ף שישב ליד הנשיא התעניין בחזרה: ״ואתה יודע?״ הנשיא צחק וענה לו: "למדתי ולא שכחתי".

הנשיא הוסיף ואמר, "כל אחד מדבר קצת אחרת, כותב אחרת, מתנהג אחרת, אבל כולנו יחד צריכים להכיר אחד את השני, וכולם צריכים להיות סבלנים אחד כלפי השני".

הנשיא סיפר לתלמידים על היום הראשון שלו בכיתה אל"ף ואמר: "לפני הרבה שנים כמו הסבים והסבתות שלכם, נכנסתי לכיתה אל"ף בגימנסיה העברית בירושלים, וראיתי את המורה שלי חוה. היא הייתה מורה נהדרת ונפלאה שעד היום אני זוכר וכך גם אתם תזכרו את המורות שלכם".

הנשיא שאל את התלמידים מי מהם רוצה להיות חבר כנסת או נשיא כשיהיה גדול, שמח לראות שרבים מהם מצביעים ואמר בחיוך: "תהיה לכם תחרות קשה". עוד הוסיף הנשיא ואמר: "אני מציע לכם קודם כל להיות ילדים מאושרים, זה הכי חשוב. שמעו אחד את השני. אפשר להתווכח לפעמים, אבל תמיד לדעת שכולכם חברים. כשכולם חברים אנחנו יכולים להצליח הרבה יותר".

הנשיא הודה למחנכות והמחנכים של תלמידי ישראל ואמר: "אנחנו נותנים את ילדי ישראל בידיכם, ואנחנו בטוחים שתצליחו." עוד הוסיף הנשיא ואמר: "אנחנו גאים בכם וסומכים עליכם".

את הנשיא קיבלו בשירה ודגלונים ילדי כיתה בי"ת והתלוו אליו בביקורו ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי ומנהלת בית הספר עפרה בניטה.

בסיום הביקור אמר הנשיא: "יום זה הוא יום חג, ויום חשוב בחיי כל חברה ובוודאי בחיי מדינת ישראל. הנשיא הרביעי למדינת ישראל, הפרופ' אפרים קציר ז"ל, אמר שבכל מקום שיש ישראלי צריך שיהיו לימודים. זהו יום חשוב, יום בו אנו שולחים את ילדינו ללמוד את יסודות האל"ף-בי"ת על מנת שבעתיד אחדים מהם יהיו המנהיגים של מדינת ישראל ויוכלו להוביל את מדינתנו וחברתנו. מזל טוב ביום זה למדינת ישראל, חג שמח לכל תלמידי ישראל״.