אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

גורמים בכירים בציונות הדתית לא הופתעו אתמול מהודעת שר הביטחון אביגדור ליברמן לסגור את הפנימייה הצבאית הדתית "אור עציון" ולהשאיר את החילונית בחיפה.

לדברי אותם בכירים, מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם וכי צה"ל ומשרד הביטחון עובדים בשנים האחרונות, בצורה גלויה וסמויה, על מנת לבלום את חובשי הכיפות.

"מדובר בתכנית עבודה מסודרת שהתחילה בפגיעה אנושה במעמדה של הרבנות הצבאית והרבנים הצבאיים, שילובם של גורמים רפורמיים לתוככי צה"ל ועד פגיעה באחרון החיילים הדתיים בשטח. צה"ל עובר סוג של חילוניזציה כפויה", מסבירים הגורמים.

גורם במשרד הביטחון אף נשמע לאחרונה, לדברי אותם בכירים, מתבטא באופן חמור נגד חובשי הכיפות, "הדתיים משתלטים לי על צה"ל, חובה עלינו לבלום את התופעה או לפחות למזער אותה כבר בשלב הזה".

בלשכת שר הביטחון הבהירו בשיחה עם ערוץ 7 כי ההחלטה לסגור את "אור עציון" היא בסך הכל מקצועית ואין מאחוריה שום ניסיון לפגוע בציבור הדתי. "הבדיקה המקצועית שנעשתה הגיעה למסקנה שזה הדבר הנכון בהתאם לכל הנתונים שנוגעים לדבר. הנערים הדתיים יוכלו להשתלב בפנימיה בחיפה".

בלשכת שר הביטחון הסבירו כי הפנימייה בחיפה תוכל לקלוט גם תלמידים מהחינוך הציוני־דתי, לשלבם ולהגדיל את מספר תלמידיה בשיתוף צה"ל והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט.

נזכיר כי בחודש דצמבר האחרון הודיע צה"ל שהוחלט לסגור את שתי הפנימיות הצבאיות לפיקוד, זו שליד בית הספר הריאלי בחיפה וזו שליד ישיבת אור עציון. הסגירה קיבלה את אישור שר הביטחון הקודם, משה (בוגי) יעלון, והיתה אמורה להיכנס לתוקף אמש.

הפנימיות לא היו רשאיות לקלוט תלמידים חדשים והיו אמורות להיסגר באופן סופי בעוד שנתיים. אתמול הפך שר הביטחון החדש באופן חלקי את ההחלטה תוך פגיעה בחובשי הכיפות.

שר החינוך נפתלי בנט הגיב אתמול להחלטתו של ליברמן ואמר, "ההחלטה לסגור את פנימיית אור עציון היא שגיאה ערכית קשה. תמוה שדווקא מוסד מרכזי של הציונית הדתית מיועד לסגירה בעת הזו. הפנימייה הזו היא מכונת ערכים והקרבה למען המדינה, ואין להעלות על הדעת שהיא תיסגר".

"צה"ל לא היה נראה אותו הדבר בלי פנימיית אור עציון, שהוציאה מתוכה שבעה מח"טים בתקופת 'צוק איתן' ועוד אינספור אישי ציבור ובוגרים שהגנו בגופם על מדינת ישראל. אני קורא לליברמן להתעשת ולמנוע את סגירתו של מוסד מפואר זה".