שופט כדורגל (ארכיון)
שופט כדורגל (ארכיון)צילום: פלאש 90

בשבוע הבא תגיע לישראל נבחרת איטליה, למשחק הראשון בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018. כחלק מההכנות למשחק הראשון מול הנבחרת הישראלית, קיימה אמש (חמישי), הנבחרת האיטלקית משחק הכנה אחרון לפני קמפיין המוקדמות כששיחקו מול נבחרת צרפת.

התוצאה על כר הדשא הייתה תבוסה עבור הנבחרת האיטלקית, כשאלה הפסידו לצרפתים בתוצאה 1:3, אך למעשה מה שהיה מעניין במיוחד במשחק זה היה מה שהתרחש מחוץ לאצטדיון והשפיע ישירות על כר הדשא.

נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו סיפר כי בזמן ששתי הנבחרות שיחקו על כר הדשא, מחוץ לאצטדיון ישבו שני שופטים ברכב טנדר ובעזרת מצלמות בחנו מהלכים גבוליים. צמד השופטים ברכב תיקשרו עם שופטי המשחק ופסקו בעזרת המצלמות על מהלכים גבוליים.

הדבר מהווה היסטוריה של ממש, כשכבר זה זמן רב נוהגים כך במשחקי הכדורסל בעולם. כעת הגיע גם זמנו של ענף הכדורגל?

באם אכן בעולם הכדורגל המקצועני יחלו להיעזר במצלמות בכדי לפסוק במהלכים גבוליים, עשוי מהלך שכזה להשפיע על עתיד הכדורגל העולמי.

נשיא פיפ"א, אינפנטינו סיפר על תחושותיו לאחר הניסוי הראשון בטכנלוגיה החדשה אמש כי "היה ניתן לראות שהשופט עצר את המשחק למספר שניות, כשהאיטלקים דרשו פנדל בעקבות נגיעת יד של לאבין קורזאווה ברחבה. במהלך אותן שניות שני שופטים שישבו בטנדר בחנו את המהלך והחליטו שאין פנדל בעזרת השימוש בטכנולוגיה החדשה".

עוד אמר אינפנטינו, "זו היסטוריה בכדורגל, אנחנו כבר ב-2016 אז הגיע הזמן לנסות את זה".

עד שתיכנס בפועל השימוש בטכנולוגיה החדשה, יימשכו הניסויים במהלך העונה הקרובה גם בטורנירים נוספים כמו הליגה האוסטרלית, הבונדסליגה - ליגת העל הגרמנית, הליגה והגביע בפורטוגל, הליגה האיטלקית, ה-MLS האמריקאית ועוד.

האם הטכנולוגיה החדשה תיכנס לשימוש כבר במשחקי המונדיאל 2018 שיתקיימו ברוסיה?

"המטרה היא", אמר אינפנטינו, "לעזור לשופטים במצבי מפתח בלי להפריע למשחק עצמו יותר מידי".