BDS (אילוסטרציה)
BDS (אילוסטרציה)Reuters

מילאן צ'טרגי, סטודנט למשפטים באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA), הודיע כי יעזוב את הקמפוס בגלל הצקות ואיומים של תומכי BDS.

צ'טרג'י ישלים את השנה השלישית של לימודיו באוניברסיטת ניו יורק. כך מסרה סוכנות הידיעות JTA, שנסמכה על ה"ג'ואיש ג'ורנל" המקומי.

צ'טרג'י אינו יהודי אלא בעל רקע הינדי. בנובמבר האחרון, כאשר שימש כנשיא אגודת הסטודנטים לתואר שני ב-UCLA, איים כי הארגון יסיר את תמיכתו באסיפת סטודנטים מתוכננת, אם קבוצות אנטי-ישראליות יקבלו בה במה לקידום החרם על ישראל. הוא הסביר שעשה זאת בכדי לשמר את הניטרליות של האגודה בעניינים פוליטיים. החלטתו זו עוררה עליו את חמתם של שונאי ישראל בקמפוס, והנהלת האוניברסיטה ערכה בירור, בסיומו נזפה בו וקבעה כי חרג מסמכותו.

בסוף אוגוסט שלח צ'טרג'י מכתב להנהלת UCLA בו הודיע כי הוא עוזב, משום שהוא סובל מבריונות והצקה של סטודנטים וארגונים תומכי BDS. למרות פניותיו החוזרות ונשנות, טען, ההנהלה סירבה לסייע לו אל מול ההטרדות. הקמפוס ב-UCLA הוא "סביבה עויינת ולא-בטוחה עבור סטודנטים יהודים ולא-יהודים, אשר בוחרים שלא לתמוך בתנועת ה-BDS, של לדבר על כאלה המבקשים לתמוך במדינת ישראל", קבע.

בהודעת תגובה ששיגרה ל"ג'ואיש ג'ורנל" אמרה האוניברסיטה שצ'טרג'י עבר על כללי "נייטרליות ההשקפות" של האוניברסיטה. האוניברסיטה התעקשה שבירור המחלוקת בין צ'טרג'י לתומכי ה-BDS סביב הכנס בנובמבר נעשה בצורה הוגנת, תוך ניסיון לגרום לכל הצדדים למתן את התבטאויותיהם.