הנבחרת הצעירה באליפות אירופה האחרונה
הנבחרת הצעירה באליפות אירופה האחרונהצילום: פלאש 90

בדרך ליורו? הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורגל סיימה אמש (יום שישי) את משחקה מול מקבילתה מפורטוגל בתוצאת תיקו 0:0.

על פניו, התוצאה אינה מעידה על ניצחון, אך בהתחשב בעובדה כי נבחרת פורטוגל הצעירה נחשבת לאחת מהנבחרות הטובות בעולם ובצירוף העובדה כי נבחרת אלבניה הצעירה שהייתה במקום השני בבית הישראלי, המקום שמוביל לפלייאוף, הפסידה ליוון בתוצאה 2:1, מקרבת את הישראלים אל הפלייאוף על הזכות להשתתף ביורו 2017 של הנבחרות הצעירות.

הנבחרת הישראלית, במשחק הבכורה של מאמנה החדש, מרקו בלבול, הגיעה אל אצטדיון 'קפיטל דו מובל', כשהיא מדורגת במקום השלישי של בית ד' במוקדמות יורו 2017, ובידיעה שכל תוצאה שהיא לא הפסד תחשב להישג מצויין עבורה, זאת לאחר שהפורטוגלים הצעירים החזיקו עד למשחק ביניהן ברצף של שישה ניצחונות משישה משחקים בקמפיין.

לא רק שהנבחרת הישראלית עמדה טוב ונכון על כר הדשא והצליחה שלא לספוג מרגליהם של הפורטוגלים באצטדיונם הביתי, אלא שגם הישראלים היו קרובים לשער כששובל גוזלן החמיץ בדקה ה-14 הזדמנות לכבוש אחרי שקיבל הגבהה טובה מעומרי אלטמן. החלוץ הישראלי לא היה מרוכז דיו ולא הצליח לדחוק פנימה.

הייתה זו ההזדמנות היחידה של הישראלים לכיבוש שער, כשהפורטוגלים שלטו במהלך רוב המשחק והגיעו למספר הזדמנויות.

"המשחק הקבוצתי היה מצויין והיינו מאורגנים על המגרש. השחקנים השקיעו ונתנו הכל על הדשא. זה הישג מצויין מול אחת הנבחרות החזקות בעולם", אמר בסיום מאמן הנבחרת החדש, מרקו בלבול.